nothalfbad
Trådstartare
Ja, hur gör ni?
Vilka produkter? Tvättar ni pannluggen? Huvudet?
Hur ofta?
Vilka produkter? Tvättar ni pannluggen? Huvudet?
Hur ofta?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag schamponerar aldrig min s.k eksemhäst. Man kan inte se att han har det då täcket skyddar både mot smuts och knott. Jag vill inte förstöra hans naturliga fett i pälsen.Mina hästar tvättas ofta. Kanske 4-5ggr i månaden. På sommaren badas exemhästen flera ggr i veckan.
Kroppen inkl huvud med Hexocil
Svans med Coop schampo.
Ni som tvättar med såpa; det är ett rengöringsmedel!!
Såpa är inget schampo.
Såpa är heller inte tvål.
Såpa används med fördel på smutsiga golv eller i ugnen.
Läs på förpackningen (flaskan) och tänk igen om du verkligen vill använda såpa till din häst/hund!
Att såpa är skonsamt råder inga tvivel om men man jämför faktiskt med andra RENGÖRINGSMEDEL.
Ibland ser jag hur folk ta koncentrerad såpa direkt ur flaskan och har i karlederna. Helt vansinnigt.
Det finns gott om milda tvålprodukter, använd någon av dem istället!
Fast det könns som skillnad med rengöingsmedel baserat på diverse starka kemikalier och naturligare såpor baserat på tallolja eller rapsolja...?Ni som tvättar med såpa; det är ett rengöringsmedel!!
Såpa är inget schampo.
Såpa är heller inte tvål.
Såpa används med fördel på smutsiga golv eller i ugnen.
Läs på förpackningen (flaskan) och tänk igen om du verkligen vill använda såpa till din häst/hund!
Att såpa är skonsamt råder inga tvivel om men man jämför faktiskt med andra RENGÖRINGSMEDEL.
Ibland ser jag hur folk ta koncentrerad såpa direkt ur flaskan och har i karlederna. Helt vansinnigt.
Det finns gott om milda tvålprodukter, använd någon av dem istället!