Tvättlappar för vuxen?

Jag är så förvirrad nu :laugh:
Håret är inga problem, det kan jag ta i vasken eller köra torrschampo i. Underliv är inga problem det heller, finns en liten handdusch vid toaletten. Det är mest kroppen överlag jag är fundersam över, ska vara hos en kk så jag vill vara fräsch så sett ;) :D
 
Min bebis blir röd av våtservetter och jag hatar känslan. Kör på vanliga tvättlappar i papper. Är väl 150 stycken för 30 kronor ungefär. Sen kör jag med tvättkräm men det är ju valfritt vilken rengöring som passar.
 
Jag är så förvirrad nu :laugh:
Håret är inga problem, det kan jag ta i vasken eller köra torrschampo i. Underliv är inga problem det heller, finns en liten handdusch vid toaletten. Det är mest kroppen överlag jag är fundersam över, ska vara hos en kk så jag vill vara fräsch så sett ;) :D
I och med att du har tillgång till varm vatten skulle jag satsa på mindre frotté handdukar, finns på IKEA vid barnartiklar, blött och tvättat kroppen, sen torka med vanlig handduk. :)
 
Handdukar känns mest bökigt :angel: Har köpt våtservetter nu iaf och tar med handduk också, och ser fram emot när badrummet är färdigrenoverat så det går att duscha ordentligt :laugh:
 
Jag ska vara borta 4 nätter utan tillgång till dusch, men på något vis lär jag ju kunna tvätta mig. Tänker tvättlappar/våtservetter, men vad ska man ha? Vad ser till att jag faktiskt är ren?
Tvättlappar för barn, funkar det?
80-talstvätt med handfat, tvätta ansikte och händer, luta sig fram, tvätta under armarna och skölj genom att blaska upp vatten. (Sedan blir det svårare eftersom vi hade bidé :D som gjorde det plättlätt att tvätta mumindal och fötter.)
 
80-talstvätt med handfat, tvätta ansikte och händer, luta sig fram, tvätta under armarna och skölj genom att blaska upp vatten. (Sedan blir det svårare eftersom vi hade bidé :D som gjorde det plättlätt att tvätta mumindal och fötter.)
Det har jag gjort många gånger genom åren, men det känns inte riktigt tillräckligt när det vankas sex :D

Mumindal kan vara den bästa omskrivning jag hört för övrigt! :love: :rofl:
 
Alltså: IKEA tvättlappar.

Ett life hack för mer easy sexliv som jag proklamerar för alla:
De ska finnas i alla sovrums nattduksbord. Syftet är att finnas tillgängligt för att sömlöst kunna ta hand om eventuellt kladd av alla slags sorter, när de inblandade kropparna vill övergå till vilofas där ingen vill hamna på nån random blöt fläck.
Se'n slängs de bara på golvet, hamnar vid tillfälle i tvättunnan, och blir rena vid nästa tvätt - för att sedan cirkuleras tillbaks till nattduksbordet.

Från det lagret hade jag plockat det jag behövt i din situation.
 
Alltså: IKEA tvättlappar.

Ett life hack för mer easy sexliv som jag proklamerar för alla:
De ska finnas i alla sovrums nattduksbord. Syftet är att finnas tillgängligt för att sömlöst kunna ta hand om eventuellt kladd av alla slags sorter, när de inblandade kropparna vill övergå till vilofas där ingen vill hamna på nån random blöt fläck.
Se'n slängs de bara på golvet, hamnar vid tillfälle i tvättunnan, och blir rena vid nästa tvätt - för att sedan cirkuleras tillbaks till nattduksbordet.

Från det lagret hade jag plockat det jag behövt i din situation.
Asch. Enklast är ju helt klart att ha eller vara en städande partner så behövs inga tvättlappar :angel:
 
Jag behöver en dusch varannan dag för att hålla mig fräsch och söker alltså alternativ till det de här dagarna :)
En hård tvål och en bit frotté. Blöt frottén med vatten. Tvåla in den med tvål. Tvätta dig. Skölj av tvålen från frottén och tvätta bort tvålen du har på kroppen med frottén. Klart! Jag tycker nästan att man känner sig lite renare än när man duschat när man tvättar sig på det sättet 😅 komplettera med torrschampo om du vill 👍
 
Det har jag gjort många gånger genom åren, men det känns inte riktigt tillräckligt när det vankas sex :D

Mumindal kan vara den bästa omskrivning jag hört för övrigt! :love: :rofl:
Hittade den på Buke :D
Nej det är ju där bidén skulle kommit in. Synd att de är omoderna, eller är de det längre?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har på senare tid fått upp en hel del reklam för menstrosor i mina sociala medier. Det som står att läsa på deras egna hemsidor är...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 451
Senast: Svartkatt
·
  • Låst
Hemmet Med tanke på tros-tråden och hur ofta man byter dessa: Hur ofta byter ni badhanddukarna? Alltså de som används i badrummet efter dusch...
11 12 13
Svar
257
· Visningar
10 075
Senast: Hedinn
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 989
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
648
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21
  • Årets foderstater

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp