Tvättlappar för vuxen?

gul_zebra

Trådstartare
Jag ska vara borta 4 nätter utan tillgång till dusch, men på något vis lär jag ju kunna tvätta mig. Tänker tvättlappar/våtservetter, men vad ska man ha? Vad ser till att jag faktiskt är ren?
Tvättlappar för barn, funkar det?
 
Jag ska vara borta 4 nätter utan tillgång till dusch, men på något vis lär jag ju kunna tvätta mig. Tänker tvättlappar/våtservetter, men vad ska man ha? Vad ser till att jag faktiskt är ren?
Tvättlappar för barn, funkar det?
Finns det vatten alls? I så fall klarar man sig ju lätt fyra nätter. :)
 
Kanske inte tipset du söker, men såg en video om att man kunde använda rakgel om man luktar nasty och inte kan duscha. Alltså ta i armhålan och torka av med ngn servett så luktar man inte iaf.
 
Finns ju våtservetter av olika varianter, men vill man ha tex riktigt stora tvättlappar är bagbath ett bra alternativ. Används av sjukvården och det är stor skillnad på dem och vanliga våtservetter tycker jag.
 
Jag ska vara borta 4 nätter utan tillgång till dusch, men på något vis lär jag ju kunna tvätta mig. Tänker tvättlappar/våtservetter, men vad ska man ha? Vad ser till att jag faktiskt är ren?
Tvättlappar för barn, funkar det?

Brukar ha med våtservetter när jag är och vandrar :)
 
Bagbath är de bästa tycker jag. Stora, hållbara och an blir inte klibbig av dom.

Men mitt bästa tips är en hederlig 5-punktstvätt. Till det behöver du en liten handduk/tvättlapp, lite tvål och ca 1liter vatten.
Börja med att tvätta händerna, därefter ansikte, armhåla, fot och sist skrev (jag använder inte handduken till fötterna eller skrevet)
Lite torrschampo och deo efteråt så är man som en ny människa.
Nyttjar detta när jag är ute och vandrar och är även ett vedertaget sätt att tvätta sig i militären.
 
Det behövs väl inte duschas varje dag om man inte idrottar hårt. Vilket enormt slöseri med vatten. Man blir lika ren med en tvättlapp och 5 dl vatten. Hälsning från Afrika resenär.
Jag behöver en dusch varannan dag för att hålla mig fräsch och söker alltså alternativ till det de här dagarna :)
 
När jag åkt på läger/festival eller liknande har jag alltid med kroppsvåtservetter för att kunna fräscha upp sig lite om man inte har tillgång till dusch så ofta man önskar. Funkar finfint för en period :up: . Finns både intimvåtservetter för de lite mer delikata delarna av kroppen om man så önskar, och så vanliga våtservetter för resten av kroppen.

Babywipes fungerar säkert lika bra, och de bör ju vara både milda och mjukgörande också :)
 
Jag hatar känslan av en våtservett mot huden. Jag brukar köpa tvättservetter i papper och använda valfri tvätt till.
 
Det är nog nåt sånt jag brukar köra på :) har funkat bra! Tänker att dom är milda och bra.

De är absolut inte milda. Jag har en babyvariant som är det enda som fungerar mot tjockolja. Industriservetter funkar inte, men babyservettrna funkar. Har använt dem i ansiktet också (innan jag kom på hur starka de är) och blev flammig och fnasig i en hel vecka.

Har använt på läderratten i bilen, den är nu helt förstörd.

Jag använder dem, men med försiktighet och funderar över hur tusan ett barnarsle kan må efter upprepad behandling.
 
Till ts: antingen tygservetter (frotté) eller så kan du köpa torra tvättlappar på barnavdelningen (starkt papper). Först tvåla in, sedan torka av.
 
Jag hade nog kört tvättlappar (typ små handdukar) och vatten, kanske en handduk med lite tvål på och en med bara vatten efter för att torka rent. Vi använder inte babywipes (på barn lr oss själva) huden tål inte det alls.
 
De är absolut inte milda. Jag har en babyvariant som är det enda som fungerar mot tjockolja. Industriservetter funkar inte, men babyservettrna funkar. Har använt dem i ansiktet också (innan jag kom på hur starka de är) och blev flammig och fnasig i en hel vecka.

Har använt på läderratten i bilen, den är nu helt förstörd.

Jag använder dem, men med försiktighet och funderar över hur tusan ett barnarsle kan må efter upprepad behandling.
Jag håller helt med! Kan inte förstå att de marknadsförs mot små barn.

Det finns dock andra mildare våtservetter, men det gäller att läsa på baksidan.
Jag hade köpt vanliga tvättlappar att ta med + tvål för kropp och underliv.
Det är inte heller helt omöjligt att tvätta håret i vasken, beroende på hur mycket hår du har. Annars kan man komma rätt långt på att tvätta hårfästet runt ansiktet. 🙂
 
Hur mycket handdukar har du tillgång till? Under en period för många år sedan när vår varmvattenberedare hade gått sönder och jag inte var sugen på att duscha i iskallt vatten så tog jag helt vanliga frottéhanddukar, blötte en bit, tillsatte lite duschkräm och löddrade upp handduken, sen gnuggade jag mig på valda ställen och torkade sedan av med en annan handduk med bara vatten.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har på senare tid fått upp en hel del reklam för menstrosor i mina sociala medier. Det som står att läsa på deras egna hemsidor är...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 451
Senast: Svartkatt
·
  • Låst
Hemmet Med tanke på tros-tråden och hur ofta man byter dessa: Hur ofta byter ni badhanddukarna? Alltså de som används i badrummet efter dusch...
11 12 13
Svar
257
· Visningar
10 075
Senast: Hedinn
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 989
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
648
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Barmarksdrag/canicross

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21
  • Årets foderstater

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp