Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Va fan... jag känner mig oerhört lurad.
Varför känner du dig lurad? De flesta av de produkterna renas bort i reningsverkets många olika steg och efterföljande "finputsbassänger", och bryts ned till andra, mindre farliga ämnen och tas upp av växter, alger och plankton innan de når helt "okontrollerade" vattendrag som inte hör till reningsverket. Det är inte som att det går rakt ut i ett vattendrag och orsakar omedelbar fiskdöd och brutal övergödning som Sthu ger sken av. Såvida du inte har en trekammarbrunn/tvåkammarbrunn utan efterföljande rening såklart.
+ VLMF
Vad är hemligheten? Tvättmedlet?
Jag har läst runt lite på nätet och det verkar som en del tvättar med linoljesåpa. Denna såpa är fetare än vanlig såpa och verkar inte göra tvätten hård. Vill man ändå ha den mjukare kan man tydligen skvätta i lite ättika i sköljmedelsfacket. Vill man ha lite extra doft kan man droppa i lite eterisk olja. Jag vet dock inte vart man ska hälla den för vet inte om det år så bra att blanda eterisk olja och ättika...eller så får man kanske välja något av dem. Här läst om några som tvättar i gulsåpa också vilket ska funka bra. Man ska bara använda 1-3 msk såpa då det skummar mkt.