Tvätta täcken+kuddar

Pilo

Trådstartare
Hur gör ni då?

Jag har hört att man kan lägga studsbollar i maskinen, men är det inte risk då att trumman går sönder?

Det är inga dyra fjädersaker det här

Sv: Tvätta täcken+kuddar

Tennisbollar eller liknande och nej trumman går inte sönder. :D Jag tror det är i torktumlaren man lägger bollarna, för att inte stoppningen ska knölas ihop.

Det är tennisboll/bollar du ska ha, i torktumlaren, de är där för att fördela dunet så att det inte klumpar ihop sig vid torkningen.

När jag köpte dunjacka senast ingick en liten tennisboll i en påse:D

Haha, ja då är det väll ingen fråga om saken ;)

Då var det bara att bege sig till stan och köpa bollar då

Tack för svar!

Jag har hört att man lika gärna kan lägga i några gymnastikskor. (Inte sådana med skinndetaljer då...) De bör ju vara rena förståss!

Liknande trådar

Utrustning Ett av Eikars Amigotäcken har börjat ta in en del vatten på rumpan efter att jag varit tvungen att tvätta det (med täckestvättmedel) i...
2
Svar
27
· Visningar
1 511
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 626
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
914
Senast: Fiorano
·
Hemmet Jag hörde nyligen om en person som använde Vanish som tvättmedel och blev lite förvånad. Jag förställer mig att det inte gör renare...
Svar
15
· Visningar
2 132
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka