Tvätta täcken+kuddar

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare Pilo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 2 659

Pilo

Trådstartare
Hur gör ni då?

Jag har hört att man kan lägga studsbollar i maskinen, men är det inte risk då att trumman går sönder?

Det är inga dyra fjädersaker det här

Sv: Tvätta täcken+kuddar

Tennisbollar eller liknande och nej trumman går inte sönder. :D Jag tror det är i torktumlaren man lägger bollarna, för att inte stoppningen ska knölas ihop.

Det är tennisboll/bollar du ska ha, i torktumlaren, de är där för att fördela dunet så att det inte klumpar ihop sig vid torkningen.

När jag köpte dunjacka senast ingick en liten tennisboll i en påse:D

Haha, ja då är det väll ingen fråga om saken ;)

Då var det bara att bege sig till stan och köpa bollar då

Tack för svar!

Jag har hört att man lika gärna kan lägga i några gymnastikskor. (Inte sådana med skinndetaljer då...) De bör ju vara rena förståss!

Liknande trådar

Hemmet Jag överväger att köpa en sån textiltvättsmaskin. Sett några ploppa upp på sociala medier och det ser ju extremt smidigt ut. Vill dels...
Svar
7
· Visningar
327
Utrustning Ett av Eikars Amigotäcken har börjat ta in en del vatten på rumpan efter att jag varit tvungen att tvätta det (med täckestvättmedel) i... 2
Svar
27
· Visningar
1 743
Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
488
Senast: Sassy
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 232
Senast: Johanna1988
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka