tvätta shortchaps?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare blondi3958
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 174
B

blondi3958

Kan man tvätta dom eller hur gör man när dom har blivit skitiga?

Jag har kört mina i tvättmaskinen med gott resultat; använde samma tvättmedel som för skinnridbyxorna. Sånt medel hittar du på de flesta risportsaffärer.

Tog bort "läderremmarna" upptill först men det går förmodligen att tvätta dem med. Vågade inte testa.

Är de i läder? I sånna fall funkar det väl bäst att bara tvätta dem med sadeltvål och eventuellt fetta in dem åxå, så brukar jag göra iaf! Och de blir faktiskt riktigt fina! :)

//jo7

Jeg har et par semskede. De vasker jeg med vaskemiddel beregnet for helskinnsbukser i vaskemaskinen. Er litt stive etterpå, men mykner fort opp. Fungerer bra.

Det går jättebra, men använd anpassat tvättmedel och under torkningstiden gnuggar du dem mot varann för att undvika att de blir stenhårda. Jag tvättar även mina hela chaps och det går jättebra bara man gnuggar dem med jämna mellanrum...

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid bara tvättat allt i 40 grader. Nu börjar jag inse att allt kanske inte blir riktigt rent och behöver lite tips och trix... 2 3 4
Svar
78
· Visningar
2 303
Kropp & Själ Nu är jag lite förvirrad och klockan är sen men jag hoppas någon kan svara här ikväll. Jag ska operera foten i morgon och har fått köpa... 2
Svar
21
· Visningar
967
Senast: Mia_R
·
Utrustning Racesafe säkerhetsväst! Jag behöver hjälp! Jag är så jäkla puckad, läste att man kunde tvätta säkerhetsvästen i tvättmaskinen. Sagt och...
Svar
4
· Visningar
365
Senast: CaisaCax
·
Utrustning Jag behöver tvätta fårskinnspadden som jag har på tömkörningsgjorden. Har hittills fungerat bra med att torka och borsta rent men nu går...
Svar
17
· Visningar
749
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tandproblem på båda katterna
  • Oseriös avel 2023
  • Guldfasanerna