Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad står det på etiketten? Jag tror att mitt överdrag ska kemtvättas.Jag har ett överdrag till en bäddmadrass för en dubbelsäng som behöver tvättas. Den är gigantisk och går definitivt inte in i min tvättmaskin. Hur göra enklast jag för att tvätta den? Handskrubba ute eller finns det något bättre sätt?
Högtryckstvätt kanske?Jag har ett överdrag till en bäddmadrass för en dubbelsäng som behöver tvättas. Den är gigantisk och går definitivt inte in i min tvättmaskin. Hur göra enklast jag för att tvätta den? Handskrubba ute eller finns det något bättre sätt?
Maskintvätt 60 grader, ingen blekning, ingen strykning, torktumlig låg. Så i teorin kan jag tvätta den själv om jag har en tillräckligt stor maskin, vilket jag inte har.Vad står det på etiketten? Jag tror att mitt överdrag ska kemtvättas.
Jag äger tyvärr ingen sådan och vet ingen som har heller.Högtryckstvätt kanske?
Kolla vad det kostar att lämna in för tvätt? Det behöver nog inte bli speciellt dyrt, för jag tänker att det väl inte väger så mycket?Maskintvätt 60 grader, ingen blekning, ingen strykning, torktumlig låg. Så i teorin kan jag tvätta den själv om jag har en tillräckligt stor maskin, vilket jag inte har.
Jag äger tyvärr ingen sådan och vet ingen som har heller.
Jag har ett överdrag till en bäddmadrass för en dubbelsäng som behöver tvättas. Den är gigantisk och går definitivt inte in i min tvättmaskin. Hur göra enklast jag för att tvätta den? Handskrubba ute eller finns det något bättre sätt?
Jag tänkte också på problemet med att torka. Det är lite fel årstid för att tvätta något sådant hemma!Om du inte har någon vän som bor med tillgång till tvättstuga med tillräckligt stor maskin så lämna in. Om du så lyckas tvätta det för han så är det ett helvete att få torrt sen.
Om det är kris så går det att handtvätta i en stor balja, eller badkar. Torka brukar vara det som är svårast. Finns det tid för planering, lämna in det på en tvättfirma, brukar vara relativt billigt och man slipper slita ihjäl sig.Jag har ett överdrag till en bäddmadrass för en dubbelsäng som behöver tvättas. Den är gigantisk och går definitivt inte in i min tvättmaskin. Hur göra enklast jag för att tvätta den? Handskrubba ute eller finns det något bättre sätt?
Varför skulle det vara ett problem? Det går utmärkt att hänga utomhus för tork även om det inte är högsommar!Jag tänkte också på problemet med att torka. Det är lite fel årstid för att tvätta något sådant hemma!
Mja.... Det är ju knappast samma effekt på utomhustorkning nu som på vår och sommar? Jag hängde tvätt ute senast igår. Den torkade, men då var den ju också centrifugerad och vädret var ovanligt soligt och varmt. Tvättar man något större för hand blir det nog rätt svårt att få det torrt nu. Upplever jag det som i alla fall.Varför skulle det vara ett problem? Det går utmärkt att hänga utomhus för tork även om det inte är högsommar!
Det beror nog på var i landet man bor. Jag har försökt att hänga ut på tork nu, men inte ens tvätt som är centrifugerad blir torr över dagen. Du bor betydligt längre söderut och där är det betydligt lättare. Det är lätt att glömma att det skiljer sig rätt mycket över landet när det gäller temperaturer och klimat. Som en uttryckte det, just nu har vi tre årstider i Sverige, vinter i de norra delarna, höst i Mellansverige och längre söderut är det fortfarande sommar. Det ger väldigt olika förutsättningar.Varför skulle det vara ett problem? Det går utmärkt att hänga utomhus för tork även om det inte är högsommar!
det är bara vår bekvämlighet som säger att det ska vara sommarvärme för att det ska torka på några timmar. så länge det är uppehållsväder och inte alltför hög luftfuktighet gör det inget om det tar ett par dagar att torka, eftersom luftväxlingen ute är god,Mja.... Det är ju knappast samma effekt på utomhustorkning nu som på vår och sommar? Jag hängde tvätt ute senast igår. Den torkade, men då var den ju också centrifugerad och vädret var ovanligt soligt och varmt. Tvättar man något större för hand blir det nog rätt svårt att få det torrt nu. Upplever jag det som i alla fall.
nja, jag håller inte med dig. det går att torka tvätt ute även på vintern. är det minusgrader ute så frystorkar det.Det beror nog på var i landet man bor. Jag har försökt att hänga ut på tork nu, men inte ens tvätt som är centrifugerad blir torr över dagen. Du bor betydligt längre söderut och där är det betydligt lättare. Det är lätt att glömma att det skiljer sig rätt mycket över landet när det gäller temperaturer och klimat. Som en uttryckte det, just nu har vi tre årstider i Sverige, vinter i de norra delarna, höst i Mellansverige och längre söderut är det fortfarande sommar. Det ger väldigt olika förutsättningar.
Hur lyckas man med det? När jag av misstag glömt nåt hängandes ute så måste det in, tina > är blött > torka. Just nu varierar det ju dessutom med nån minusgrad, regn, lite snö. Tror det är extremt svårt att få nåt att torka i det vädret.nja, jag håller inte med dig. det går att torka tvätt ute även på vintern. är det minusgrader ute så frystorkar det.
fuktiga dagar med regn eller snö, då torkar inget - givetvis!Hur lyckas man med det? När jag av misstag glömt nåt hängandes ute så måste det in, tina > är blött > torka. Just nu varierar det ju dessutom med nån minusgrad, regn, lite snö. Tror det är extremt svårt att få nåt att torka i det vädret.
Jag har tyvärr inget badkar eller annat stort kar.Jag tvättade mitt i badkaret. Trampade ur mesta vattnet och hängde ut det. Det blev bra.