tvätta konstläderridstövlar

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare grimson
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 2 271
G

grimson

Hur gör ni andra, stövlarna blir ju rätt urkiga inuti efter ett tag. kan man tvätta dom inuti eller blir dom förstörda?
Har gjort det med mh thermostövlar och de blev som nya. men konstläder är ju annorlunda. stövlarna är aigle equyer eller nåt sånt. tacksam för svar :bump: :bump: :bump:

när jag hade såna ridstövlar tvättade ja dem faktikst aldrig inuti :cool:
Dem va lika bra ändå, men ja brukade tvätta utsidan.

Jag är nog rätt äcklig... : :o
På den tiden jag hade konstläderstövlar tvättade jag dom aldrig inuti. Det har jag inte gjort med dotterns heller...

Aigle Ecuyer går och tvätta, kanske inte i maskin, men med tvättmedel och vatten. Se bara till att innersulan torkar, den kan vara lite svår att få torr. Lycka till!

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
499
Senast: cowgirl81
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
15 405
Senast: Johanna1988
·
Samhälle Såg att @Görel tipsat om denna på annat håll men den är för intressant att inte få en egen tråd. Intressant i betydelsen hur ett - vad... 2 3
Svar
45
· Visningar
3 576
Senast: Sirap
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar... 2
Svar
27
· Visningar
3 243
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka