tvätta grimmor och grimskaft

Sv: tvätta grimmor och grimskaft

själv så tvättar jag saker o ting i tvättmaskin :D det går snant, allt blir rent o snyggt.

maskinen skiter jag i, det är grovtvätten i bostadsrättsföreningen :devil:
det är mitt täcke som ska bli fint ;)

jag va bara klantig som inte borsta bort pälsen, gummihandske ska dock införskaffas, lät väldigt smart!!!! tack!!!

Jag tvättar allt med högtryckstvätten :love: då behövs inget tvättmedel!

/Kviga

gamila skrev:
Man sparar massvis på maskinerna om man bara bemödar sig med att borsta bort så mycket päls man kan innan tvätten. Jag "skrapar" mina med en noppig gummihandske (som e till att tvätta hästen med eg.) så får jag faktiskt bort nästan allt! Blev förvånad själv första gången jag använde gummihandsken hur bra det blev!
Själva pissfläckarna gör ju inte så mycket i maskinen tycker jag, mest problem med pälsen.

Jag slänger också allt smått i örngott för att skona trumman. Har sån flyt så vi har en antik gammal matt-tvätt i källaren som e super till de största vinertäckena. Man får själv byta vatten några gånger, men bra blir det och plats finns det!

:idea: Äntligen får jag användning för noppiga gummihandsken då! För du menar väl en sån som är "noppor" på ena sidan och korta borst på andra sidan? Jag har aldrig fattat varför jag köpte den och vad jag ska ha den till... (Vet att de är tänkta att använda när man tvättar hästen men jag tycker den är värdelös..)

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid bara tvättat allt i 40 grader. Nu börjar jag inse att allt kanske inte blir riktigt rent och behöver lite tips och trix... 2 3 4
Svar
78
· Visningar
2 305
Utrustning Jag skulle så gärna vilja ha ett eget hästsläp. Problemet har varit att jag bara har B-kort och ingen bil som kan dra. Nu står jag dock... 2
Svar
20
· Visningar
1 073
Senast: tara
·
Kläder & Bli fin Har ni några bra tips på ögonfransfärg att använda själv hemma? Alltså inte en vanlig mascara, utan permanent hårfärgningsfärg som...
Svar
6
· Visningar
609
Senast: cili
·
Kropp & Själ Jag gifter mig på onsdag och igår upptäckte jag början till munsår:eek: Har haft det en gång tidigare på exakt samma ställe, mitt på...
Svar
15
· Visningar
1 078
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka