tvätta flygtäcke??

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Anja586
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 755
A

Anja586

hur gör ni?? i vanliga tvättmaskinen? med tvättmedel?
kan den inte gå sönder pga av alla spännen? och blir det inte mycket hår och smuts i?
MVh Anja

Sv: tvätta flygtäcke??

Jag har B***s billigaste och det slänger jag bara in i tvätmaskinen med vanligt flytande tvättmedel..

I och med att det är "nät"tyg så fastnar det inte nästan något hästhår och så speciellt smutsigt blir det inte heller....

Sen spolar jag bara ren maskinen och kör sköljprogrammet en gång till utan täcke....

Jag tvättar också som vanligt, men 40 grader.
Har fungerat bra, tar iofs bort benremmarna innan.

Det går inte tvätta flygtäcken, för svåra att fånga där uppe i det blå! :rofl: :banana:

Nä, men jag säger som de andra, strumpor runt alla spännen och milt tvättmedel funkar bra.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid bara tvättat allt i 40 grader. Nu börjar jag inse att allt kanske inte blir riktigt rent och behöver lite tips och trix... 2 3 4
Svar
78
· Visningar
2 306
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
764
Senast: fio
·
Kropp & Själ Pga mediciner (tidigare och inte nu längre) och från början tunt hår och att man inte direkt blir yngre så är mitt hår ... ja hemskt...
Svar
19
· Visningar
879
Senast: Raderad medlem 142658
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
644
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka