Tvätta äkta mattor?

Luff

Trådstartare
Hur gör ni? Jag kollade priset på kemtvätt o hujeda mig.
Finns det något hemmamedel? Bakpulver? Tips önskas.
Dom är "lite lätt" ingrodda med hundhår och väldigt tjocka så piskning förslår inte långt.

Snötvätt!
Beror ju lite på var du bor om det funkar. Ska alltså vara torrsnö. Ös över och gnugga/massera. Det kryper ner mellan och liksom lyfter upp det som ligger i botten. Ta mer snö och fortsätt tills du inte får upp något mer smuts. Super till madrasser, mattor, filtar...

Har hört någon gång att man i Tyskland använde finhackad vitkål och den kan nog funka på samma sätt: mekaniskt men ändå skonsamt och en liten gnutta fukt som får det att följa med upp. (väldigt, väldigt finhackad, gissar jag) Ingen erfarenhet att gå i god för det dock, men hade jag inte haft tillgång till snö hade jag testat det.

Liknande trådar

R
Kultur Jag skulle väldigt gärna vilja ha tips om poddar och tv program och youtube kanaler osv. Som går att se eller lyssna på gratis så ingen...
2
Svar
33
· Visningar
1 009
Senast: Gunnar
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 680
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
2
· Visningar
821
Senast: malumbub
·
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 838

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.

Hästrelaterat