Tvätt som stinker sköljmedel

Bufera

Trådstartare
Ja, vad gör man? Fått handdukar och liknande till kommande bebis men aldrig känt något stinka så mycket av sköljmedel som detta.
Tvätten har gått 2 rundor i 60 grader, parfymfritt + 1 runda med bara sköljning.
Nu går tvätten med ättika och hoppas doften försvinner.
Om doften inte försvinner, vad kan man testa då? 😬
 
Konstigt att det fortfarande luktar! Har du egen maskin eller delar du med andra? Tänker om det sitter parfymdoft kvar i trumman sedan andra användare?
 
Konstigt att det fortfarande luktar! Har du egen maskin eller delar du med andra? Tänker om det sitter parfymdoft kvar i trumman sedan andra användare?
Egen maskin, kör själv med väldigt lite sköljmedel. Ingen annan tvätt har luktat som denna(var denna doften när vi fick sakerna)
Tycker också det är skumt att det sitter så i sakerna.
 
Ja, vad gör man? Fått handdukar och liknande till kommande bebis men aldrig känt något stinka så mycket av sköljmedel som detta.
Tvätten har gått 2 rundor i 60 grader, parfymfritt + 1 runda med bara sköljning.
Nu går tvätten med ättika och hoppas doften försvinner.
Om doften inte försvinner, vad kan man testa då? 😬
Prova kör i 90 eller 95

Jag köpte ett fleecetäcke (till häst) en gång som stank sköljmedel. Fick aldrig ur det, men det gick ju inte tvätta hett. Så verkar vara vissa sköljmedel som verkligen fastnar
 
Det kan kännas hopplöst! Har också varit med om det just med bebiskläder. Tycker att det som funkar bäst är att varva tvätt med ättika och torka det ute!
 
Kör en omgång eller två med ditt eget sköljmedel, så får du den doft du själv önskar, fast bebis kanske tycker bättre om original doften. (Finns ju ett antal studier som klädtillverkarna använder för just bebis doft) sedan att Mamma och Pappa inte tycker om doften är ju en helt annan fråga.....
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 320
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 849
Senast: Snurrfian
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 255
Senast: Blyger
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 070

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp