Tvätt snopp på hingst

A

Annab79

Är det nödvändigt att tvätta snoppen på hingsten innan betäckning?
Har aldrig hört att man brukar göra det.
Tvättar man i så fall innan varje betäckning fast det är samma sto?
Hur går man tillväga? Inte så lätt att få ut den på kommando?

Sv: Tvätt snopp på hingst

Alltså jag har ju haft mitt sto på både fribetäckning och på handbetäckning, och jag har inte varit med om att man har tvättat hingsten därnere. Kan ju bli väldigt svårt vid fribetäckning.:angel:

Om man ska ha ut grejerna så brukar det krävas sedering, vilket i det närmaste verkar orimligt eftersom jag tvivlar på att hingsten är i stånd att utföra något på fyllan.;):angel:

Inför den första betäckningen på våren är det väl ändå normalt att man tvättar snoppen på hingsten och det är inte ens särskilt svårt,man andvänder stoet som en teaser och hingsten hissar ut den.

Inför den första betäckningen på våren är det väl ändå normalt att man tvättar snoppen på hingsten och det är inte ens särskilt svårt,man andvänder stoet som en teaser och hingsten hissar ut den.

Även på fribetäckning? Jäkla springande det måste bli.;)

Haha, fast hon sa ju innan första betäckningen :p Kanske innan han släpps till stona. Välj ut den snyggaste och visa honom så fäller han nog snart ut den ;)

Liknande trådar

Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 250
Senast: skiesabove
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
739
Senast: tara
·
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 079
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
14 014

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sytråden del 4
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • B12brist?

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31