Tvåringsbett?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Fladde
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 22
  • Visningar Visningar 2 327
Sv: Tvåringsbett?

Man fäster INTE sidstycken i den mindre ringen...utan man fäster sidstyckena i den stora ringen och tyglarna i den lilla ringen...

Sen använder jag en rem under hakan så det inte ska "falla igenom"...blir ungefär som ett "halft" pelham....
Det ligger som ett tränsbett i munnen, men ifall jag behöver det så gör remmen det att jag får en liiten hävstångsverkan..... inte hela tiden utan bara när jag behöver ta lite extra...

Sv: Tvåringsbett?

men alla bi8ldr jag har sett så sitter det tvärs om?Lilla ringen och tyglöarna i den stora precis som på ett vanligt bett?Aldrig någonsin sett det sitta så som du beskriver det?????

Liknande trådar

Utrustning Min ponny är en MAXAD C ponny som är väldigt pigg men extremt känslig. Jag håller på att försöka se över hans bett då han har väldigt...
Svar
6
· Visningar
354
Senast: Valle
·
Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 192
Senast: sweep
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 854
Senast: Görel
·
Utrustning Hej! Hittade detta forum av ren slump så ber om ursäkt i förväg om jag inte riktigt hajar hur inlägg och sånt funkar... bear with me...
Svar
11
· Visningar
920

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tuggbensfavoriter
  • Vad heter den här?
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka