Sv: Två olika viljor vid graviditet
Är det någon som varit i en sådan sits och hur gick det?
Hur mycket hänsyn togs till den andres vilja?
Japp,blev gravid 2004 med ett KK.
Allting var väldigt struligt just då med mycket, bla hade 2 familjemedelmmar dött samma år, att göra en abort kändes inte aktuell alls. Mina föräldrar blev jätteglada och jag blev jätteglad, det fick mig att tänka framåt och skärpa till mig, levde väl inte sundast,festade en hel massa för att slippa tänka och komma bort från allt som var jobbigt, nu hade jag och hela familjen något att se fram emot, ett nytt liv. (slutade på en gång med festandet och allt annat man skall hålla sig ifrån när man är gravid)
Pappan däremot sa bara att "Jag vill inte, det går inte" och försvann, svarade inte i telefonen och dyl, vi sågs ett par gånger för att prata om det men han ville aldrig säga något mer än att det inte gick och försvann, så någon diskussion fick jag inte ur honom, då jag ville prata med honom och försöka komma fram till ett beslut,därav att jag fick känna efter själv först och främst vad jag ville och vad jag klarade av.
Ordnade redan under graviditeten så ett faderskapstest skulle tas.
Jag visste till 100% att han var pappan, men ville inte ha något krångel senare utan att det skulle finnas bevis redan från början.
4 veckor innan förlossningen ringde familjerätten till pappan och informerade om att hans barn skulle komma om ca en månad och att det skulle göras ett faderskapstest.
DÅ trillade poletten ner och han hörde av sig, ville vara pappa och var ledsen över att han inte varit med under graviditeten.
Vi försökte vara tillsammans några månader men det fungerade inte, vi kommer inte alltid överens han och jag MEN han finns där för sitt barn, är en bra pappa och älskar barnet lika mycket som jag