Två nordsvenska hingstar ur tiden

Sv: Två nordsvenska hingstar ur tiden

Granat har lämnat många fina avkommor. Jag fick glädjen att äga 4 av dom.

Jo Granat verkar ha varit en väldigt trevlig häst, men han var så gammal att varje dag kunde bli den sista. Så det var ju knappast oväntat!

Men han har säkert levt som en prins! Dåligt skötta och lite omtyckta hästar blir sällan så gamla!

Två fina och trevliga hingstar :cry:

Det är verkligen ett tecken på god hållbarhet att en hingst kan fungera så högt upp i åldern som Granat, hoppas hans avkommor kommer att ärva och nedärva den sundheten :laugh:

Han hade det väldigt bra. Jag hade en nordsvensk där för några år sedan på betäckning.
Så vacker han var, fast han blivit grå och gammal :)

Letat efter kort jag tog, men hittar dom inte..

Zebb har jag träffat mycket. Jag har till och med verkat hans fötter :o . Artros förvånar mig inte, han var knackig länge även innan han flyttade norrut. Jag har även varit med och tagit bort en avkomma i artros efter honom som inte blev så gammal.

Zidd, Zultan och Zoldat har jag täffat med.

Var det Granat som hade ett vitt streck efter lokan?

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 514
Senast: Saeta
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Ridsport) En av den nordsvenska rasens mer välkända hingstar, 16-årige Vätte (e Mats u Sindy 21089 e Äppling, uppf Knut Andersson...
Svar
3
· Visningar
1 503
Senast: athena
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 827
Senast: supercassie
·
Hundavel & Ras Kom verkligen inte på någon bra rubrik... Nu är det så att vi ska skaffa ytterligare en vovve, har en blandis här hemma,pitbull/boxer...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 853
Senast: Belethien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar