- Svar: 63
- Visningar: 5 494
Strax före midnatt på tisdagskvällen fick SOS larm om att två hästar gått genom isen vid Gräsö utanför Öregrund. Den ena hästen räddades ur vaken, men den avled senare.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Stackars hästar och stackars ägare.Strax före midnatt på tisdagskvällen fick SOS larm om att två hästar gått genom isen vid Gräsö utanför Öregrund. Den ena hästen räddades ur vaken, men den avled senare.
Dom här hästarna hade blivit skrämda av vildsvin.Vad tänker folk med när dom rider på isen?
Det beror väl aldeles på vad det är för is du ger dig ut på om det är farligt eller inte.Det är halt och så är det farligt. Tycker det låter otroligt dumt att riskera hästens liv för att rida på isen.
Såklart det inte är farligt. Travlopp går på isbana i norra Sverige hela vintern. Is på en sjö/hav är ett fantastiskt underlag. Bra svikt och bra fäste.Det är halt och så är det farligt. Tycker det låter otroligt dumt att riskera hästens liv för att rida på isen.
Var läser du att de red på isen?Vad tänker folk med när dom rider på isen?
Det står i en annan artikel. Ja, hästarna var på isen, inga människor.Här i sthlm är is halt iallafall.
Vart stod det om vildsvin?
Antog att dom var på isen när dom gick igenom isen
Här i sthlm är is halt iallafall.
Vart stod det om vildsvin?
Antog att dom var på isen när dom gick igenom isen
Som jag skrev antog jag det.Men varför skulle de vara ute och rida på is mitt i natten? När jag läste artikeln tänkte jag att det var hästar som kommit lösa.
All is jag har kommit i kontakt med varierar från snorhal om den är varm och våt till helt ohal om den är kall och torr. De fysikaliska egenskaperna tror jag inte är geografiskt variabla.Här i sthlm är is halt iallafall.
Ska man undvika rida på all is, då får nog vi i norr sluta ridaAll is jag har kommit i kontakt med varierar från snorhal om den är varm och våt till helt ohal om den är kall och torr. De fysikaliska egenskaperna tror jag inte är geografiskt variabla.
Men de reds aldrig så förstår inte varför du sitter här och hittar på och får det att låta som att det är ägarnas fel! SkärpningDet är halt och så är det farligt. Tycker det låter otroligt dumt att riskera hästens liv för att rida på isen.
Som jag skrev gjorde jag ett antagande. Och det är väl ägarnas ansvar oavsett? Det stod inte hur dom kom dit så för mig var det en självklarhet att dom var med sina hästar när dom är ute. Står inte vad hästarna gjorde ute så vet inte anledningen men oavsett så är det ägarnas ansvar.Men de reds aldrig så förstår inte varför du sitter här och hittar på och får det att låta som att det är ägarnas fel! Skärpning