Två frågor!

Dolce

Trådstartare
Hejsan
Jag har två frågor,

Hur mkt påverkar hästen stam? Ex lämnar en bra hopphingst 9 av 10 bra hoppavkommor? Eller är de viktigare vad det är för sto?

Stämmer det att stora hästar ex mankhöjd 180cm har sämre exteriör? Hur ser den bästa exteriören ut?
Tack för svar:)

Det är ju betydligt större chans att få en avkomma som hoppar bra om föräldrarna gör det, det är ju från dem arvsmassan kommer. Om bara hingsten hoppar bra och gärna och inte stoet minskar ju chansen iaf.

Ang stora hästar är det snarare tyngden och slitaget det ger än att de är sämre konstruerade. Dessutom är det omständligare med riktigt stora hästar. Större släp - större bil - utökad behörighet, högre takhöjd, större box, mer mat osv. Det kan ge skador eller försvagningar om hästen växer mycket under en kort period och stora hästar är drabbade av pålagringar och ocd i en större utsträckning än mindre.

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
811
Senast: Freazer
·
Anläggning Hejsan svejsan. Jag har lite frågor angående underlag som är mer tillfälligt till en ungefär 4 m lång och 5 m bred spilta med slang...
Svar
2
· Visningar
343
Senast: tara
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 031
Senast: Ketrawzc
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 993
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2