Två frågor i en: Resa & fotografering?

Destiny_D

Trådstartare
Jag & sambon ska vilken vecka som helst påbörja vår bebisverkstad :love:
Men eftersom man gärna planerar, drömmer och fantiserar lite i förväg så har jag redan nu några frågor som ni kanske kan hjälpa mig med.

Fråga 1: Vi planerar att åka till Afrika i december. OM vi skulle bli gravida direkt så är ju jag i 5 mån typ (eller nåt sånt). Är det nåt särskilt man bör tänka på vid en sån lång resa? Någon som har erfarenhet av liknande resa under graviditeten som kanske vill dela med sig?

Fråga 2: Ända från början av vårt förhållande så har vi bestämt att den dagen vi är gravida så ska vi ta svartvita, vackra nakenbilder på oss två. Nån som har gjort det? Nån som kanske har tips på någon bra ateljé i Stockholm eller Uppsala som är duktiga på den typen av bilder?

Supertack i förväg! :bow:

//Destiny
 
Sv: Två frågor i en: Resa & fotografering?

Kan ge ett tips/svar på första frågan.
Kolla med flygbolaget om du överhuvudtaget FÅR flyga i den graviditetsvecka du är då det är dags för resan.
Och kolla försäkringar vad som gäller OM det skulle hända nåfot med dig och barnet under resan.
 
Sv: Två frågor i en: Resa & fotografering?

Vi var i sydafrika i april och minns inte direkt hur mycket dom varnade men det finns varningar just angående att vara gravid och åka till Afrika...
Det kan säkert dock handla om saker som att man åker till malaria täta områden eller så då den medicinen som finns mot malaria inte direkt rekommenderas till gravida...

Men som sagt kolla upp det med vaccinationscentral och även kanske barnmorske rådgivning? :)
 
Sv: Två frågor i en: Resa & fotografering?

2. Vi tog sådana bilder och blev nöjda. Dock i Gbg så rekommendationer kan jag ej ge.
 
Sv: Två frågor i en: Resa & fotografering?

Vet inte vad som sägs om afrika, vaccinationer osv. men kanske inte man kan få nödvändiga vaccinationer som gravid?

En annan viktig sak, FÖRSÄKRA DIG... många bolag tar ICKE ansvar om man är utomlands och gravid. OM något händer är det viktigt att ha en BRA försäkring som täcker sådan äventyrsresa! Kolla, dubbelkolla och trippelkolla försäkring innan ev avresa!
 
Sv: Två frågor i en: Resa & fotografering?

Svarar alla....

Ja, jag ska kolla upp försäkringar och vaccinationer. Förhoppningsvis så funkar det att ta de nödvändiga vaccinationerna ändå.... Jag har ju varit där förut, så jag vet ju hur vi kommer att bo och vad som finns att äta. Men hur är det med fisk där nere? Jag har ju hört att man inte ska äta vissa fiskar här hemma, men hur är det där nere tror ni? Fisken är nyfångad från Indiska Oceanen. Vi kommer inte att bo i bushen, utan i min pappas hus och på bra hotell.
Hur kan det vara att flyga så långt? Nu kommer ju inte jag att vara höggravid, så det kanske inte är så stor skillnad? Jag har kollat med flygbolaget, och med dom får man flyga utan restriktioner fram till v28.

Hmmmm.... Ja, det är mycket att fundera på... Nu vet jag ju inte ens om vi blir gravida, men man hoppas ju :)

Ingen som kommer nåt mer man kanske ska tänka på?

Tack för era svar!

// Destiny
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 481
Senast: Ramona
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
23 992
Senast: cirkus
·
Relationer Har varit ihop med min kille i snart tio månader. Vi har varit bekanta i ett par år, men vid nåt tillfälle visade han intresse, och jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 009
Senast: sthu
·
Relationer Varnar känsliga läsare för långt och svamligt inlägg, men snart spricker jag! Om nån skulle lista ut vem jag är, låt det stanna hos dig...
Svar
16
· Visningar
2 972
Senast: WBanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp