Två- eller fyrhjulig vagn?

Sv: Två- eller fyrhjulig vagn?

Håller på och kör in min häst. Köpte den här:

benningtongigg.55.jpg

:love: :love:

Mums vilken snygg vagn :love:

Var hittar man en sån och vad kostar den?!

Jo jag hade precis spårat den dit jag med :D Oj så många fina vagnar de har!!

Men nu är det nog bäst att jag sliter mig från datorn och ger mig ut och rider, så att min stackars häst får upp kondisen lite innan jag köper nya vagnar :rofl:

Menar du att hästarna automatiskt blir vältrimmade och i toppkondis bara genom närheten till ridhus? Berätta gärna det för tjockisarna här ute i hagen :smirk:

Men du får se till att släpa hit dina hästar snart igen :banana:

Absolut! det räckermed att dom tittar på ridhuset så blir dom så skräckslagna så dom tränar själva :angel:

Jag har hittat min framtida dröm vagn :love: (igen ja :angel: )
Dillon-in-action-Fun-Bug.gif

BENNINGTON FUN BUG :love:

Så nu måste jag bara få ihop till 14000 kr + till maraton platan + Frakt så 16000 kr i slutet :( Men den är så jävla cool :D

Mvh
Emma

Själv drömmer jag om en läcker dressyrgigg, men just nu när ja ginte är igång så känns det väldig avlägset :D

Svarar alla på en gång:

Tidaholmsvagnar sålde den för en kunds räkning, och ja, det är en Bennington.
Har inte lyckats få fram vilken årsmodell det är dock. Jag gav 20000 för den och då är den i FIN-FINT skick. Fick med ett helt oanvänt maratonsäte. (För.. eh, senare användning)
Det finns en fiffig vev på baksidan för att flytta hela axeln framåt eller bakåt för att balansera den, skivbromsar, piskhållare i läder, mässingknoppar på skaklarna :D
Jag avgudar vagnen :banana:
Går det bra med den fortsatta körningen av hästen har jag planerat att köpa en 4-hjuling, men såhär i början känns det smidigare med den här.

Ja dom är jätte härliga, kör själv ibland en maratongigg från Bennington och den är kanon! (förutom just nu när bromsarna låst sig... :mad: ) Fast jag tycker att Bennington är lite svåra att ha och göra med, inte så "serviceminded" (det är därför bromsarna fortfarande inte fungerar) men går man genom Mats på Tidaholmsvagnar (som ju byggt sina egna giggar efter Benningtons modeller) så går det ju bra :)

Märkligt, den lilla erfarenhet jag har haft av just Bennington så har jag fått jättebra service..
Det fattades baksele-fästen på skacklarna när jag köpte den, mailade Bennington på tisdag och hade det jag beställde i brevlådan redan på fredag. :)

Dock har inte mina bromsar krånglat ännu... , är detta något jag kan förvänta mig' eller kan jag vara lugn? Mats berättade att han hade bytt bromsar på just en sådan vagn strax innan jag var där och hämtade min. (Din kanske? ;) )

Karin's (som är den jag kör ibland) har varit inne hos Mats ett antal gånger för bromsarna och han lyckas inte få ordning på dom, försökte då få hjälp från Bennington men det var lika med noll, men det kanske bara är mig dom dissar ;) Så nu står vagnen obrukbar för att ingen kan fixa bromsarna, det går ju att ta bort dom helt men man vill ju gärna ha fungerande bromsar... Vet inte om det är något känt problem hos just Bennington, det tror jag inte.

Jag har haft min Bennington maratongigg i 15 år nu och ingenting har krånglat på den! När folk ser den tror de att den är ny! Karins var nog ett riktigt måndagsexemplar.
Finns nog ingen annan som kan göra så bra giggar!!

Jag håller med dig, den är verkligen kanon och bromsarna kan ju som sagt vara en tillfällighet, men det är ju tråkigt att en bra vagn bara ska stå :(

Så den funkar inte alls...trist. Går det inte att ta bort bromsarna på den helt så den iallafall går att köra med? Karins hästar behöver nog ingen bromsad gigg...

Den används mest vid inkörning av unghästarna och då kan det ju vara bra med broms, men hon har pratat om att ta bort bromsarna helt nu när hon blir utan maratonvagn ett tag (sålt den gamla och väntar på den nya) så hon har något annat än fingiggen att köra med...

Liknande trådar

Gravid - 1år Vi behöver byta vagn. Har en bugaboo men den har ingen fjädring så bebis blir sur så fort man kör på nåt annat än asfalt, och vi går...
2
Svar
23
· Visningar
3 894
Senast: Amk
·
Träning Som rubriken lyder så har vi två treåriga travhästar som ska ridas in i sommar! Den största hästen (170 cm mkh) har vi typ hittat en...
Svar
2
· Visningar
788
Senast: Gloria95
·
Körning Behöver bolla lite tankar. Jag körde in min ponny när hon var 13år (hon är 19 nu), allt gick jättebra. Hon älskar att bli körd. Men av...
Svar
6
· Visningar
2 528
Senast: Presto
·
Avel I denna tråd kan alla, gamla som nya fantaster av denna underbara ras dela med sig av sina tankar om rasen. Det är självklart helt okej...
Svar
0
· Visningar
850

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka