Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
mandalaki skrev:Vad kul!Sol: är torrfodret helt passé i USA eller det fortfarande vanligast som här hemma?
mandalaki skrev:Hrrm, hoppas det där utbudet sprider sig hit så att bra mat blir tillgänglig överallt.
Deras förstaklass torrfoder - är det alltså mer och bättre protein och mindre kolhydrater?
Vad räknar ni som torrfoder resp. våtfoder? Ni har alltså gått över till detta "våtfoder"?mandalaki skrev:Jo, precis... För min egen del saknar jag ibland tiden när katterna åt torrfoder - det är ju typ 100 ggr bekvämare, mindre slabbigt, håller sig längre när det står framme osv.
Men med tanke på vilken skillnad våtfodret gjorde på katterna är det uteslutet att gå tillbaka, så länge som torrfodren ser ut som de gör idag.
Cheeserica skrev:Nej, torrfoder är hårda pluppar och våtfoder är burkmat helt enkelt. Sen finns det dåligt torrfoder och mindre dåligt torrfoder (inga torrfoder är optimala egentligen för de innehåller för mycket kolhydrater som katten inte behöver), liksom dåligt våtfoder och bra våtfoder! Bäst är BARF, dvs rått kött och ben.
/Erica
Sol skrev:Sedan kan det vara värt att nämna att det torrfoder som räknas som 1:a klass här i Sverige i USA som bäst räknas som "second grade". Vad gäller kattmatsutbudet kan vi vara avundsjuka på amerikanarna
Vagis skrev:Du får gärna berätta lite mera (PM:a mig gärna om så är!). Jag är lite intresserad.
Men en orsak är att vårt halvdana mat är trots allt rätt OK. Hos dem är det RIKTIGT skit.
Jag har skrivit lite på ett amerikanskt forum att biprodukter, dvs inälvsmat, är faktiskt bra kattmat. Då var det flera som svarade mig att jag måtte vara bortskämd som bor i Sverige, där biprodukter är delar av djurkroppen, och som även människor skulle kunna äta.
Hos dem är det allt ifrån näbbar och fötter, via (ofta) gammalt blod - till t.o.m. sågspån...
Jag är övertygad om att just detta är orsaken till att deras toppsegment ÄR riktigt bra: vill de vara helt säkra på att slippa rent skit så måste de köpa det allra bästa...
MissFideli skrev:Är man Britt och heter Abbie så är det bästa man kan äta RoyalCanin torrfoder och Mariekex. Jums!