TV-spel - PS2, xbox eller vad?

athena

Trådstartare
Funderar på att köpa ett begagnat tv-spel till min son (8 år) i julklapp. Jag är förvisso kluven, eftersom han spelar mycket när han är hos sin far (varannan vecka). Men det är ett stort intresse och jag tror mig kunna styra upp det både tidsmässigt och vilka spel han får spela.

Men, frågan är vad man ska ha? Erfarenheter? Jag har bara haft Nintendo 64 :p, vilket jag visserligen tyckte var bra, men kanske lite föråldrat :angel:. Det lutar åt xbox eller PS2, ngt dyrare finns inte ekonomi för.

För- och emot? Vad ska man tänka på?
 
Sv: TV-spel - PS2, xbox eller vad?

Jag skulle satsat på ett nintendo wii. Det finns säkert också begagnat fast det kom för bara ett år sen ungefär. Konsolen är bra just för att det finns spel som gör att man inte behöver sitta stilla och spela, utan man får röra på sig också :) Så jag rekomenderar det starkt :D
 
Sv: TV-spel - PS2, xbox eller vad?

Säkert jättehäftigt, men du glömde läsa meningen "Det lutar åt xbox eller PS2, ngt dyrare finns inte ekonomi för"... ;).
 
Sv: TV-spel - PS2, xbox eller vad?

Vi har PS2, tycker att det är bra.

Jag tror det finns lika många förespråkare för ps2 som Xbox.
Antingen är man PS eller X-boxare :)

Dock tycker jag X-box dosorna verkar "krångligare" men det kan bero på att man är van vid PS.

Tillägg: dom har mycket samma spel och lika mycket barnspel att välja på, så det spelar ingen roll vilken du väljer ur spelsynpunkt.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: TV-spel - PS2, xbox eller vad?

Titta inte så mkt på konsolen skulle jag säga. Titta på vad för spel de olika konsolena kan frambringa till en åttaåring.
 
Sv: TV-spel - PS2, xbox eller vad?

Funderar på att köpa ett begagnat tv-spel till min son (8 år) i julklapp. Jag är förvisso kluven, eftersom han spelar mycket när han är hos sin far (varannan vecka). Men det är ett stort intresse och jag tror mig kunna styra upp det både tidsmässigt och vilka spel han får spela.

Men, frågan är vad man ska ha? Erfarenheter? Jag har bara haft Nintendo 64 :p, vilket jag visserligen tyckte var bra, men kanske lite föråldrat :angel:. Det lutar åt xbox eller PS2, ngt dyrare finns inte ekonomi för.

För- och emot? Vad ska man tänka på?

Vår son, 8 år fick en X-box i födelsedagspresent precis, han och lillebrorsan tycker att det är toppen. Enkelt att använda, tom jag förstår hur man skall göra:angel:
Vi köpte begagnat på blocket, 1500:- inkl handkontroller, massor med spel och chippad (vet egentligen inte vad det betyder eftersom jag fattar noll av sådant men maken sa att det var bra och att det var viktigt att den var chippad).
 
Sv: TV-spel - PS2, xbox eller vad?

Att den är chippad innebär att man kan spela brända spel på den vilket även jag anser vara ett krav. Man kan visserligen göra det "själv" men det kostar en slant + en del besvär. 1500:- är ju rätt lagom :).
 
Sv: TV-spel - PS2, xbox eller vad?

Jag tycker som alltid att PS2 är bäst :D(vi har precis sålt vårt Xbox, spelades på typ fem gånger..).
Att vi inte byter upp till PS3 är för att jag inte ser någon anledning till det, det finns ju hur mycket roliga spel till tvåan som helst.
 
Sv: TV-spel - PS2, xbox eller vad?

Vi har ur-Xbox och är helt tillfreds med det, här är iofs yngsta barnet 11 och de andra tonåringar (och spelar mer på dator). Boxen är dessutom chippad och har större hårddisk vilket bl.a. gör att man a) kan spela brända spel, b) kan låna spel och lagra (och spela) från den inbyggda hårddisken och c) använda boxen som mediacenter genom att koppla den till datornätverket och spela filmer/musik från andra datorer i huset.
För yngre barn skulle jag nog överväga PS2, eftersom det verkar finnas fler barnvänliga speltillbehör till dem typ dansmattor, luftgitarrer, karaokespel och sådant.:)
 
Senast ändrad:
Sv: TV-spel - PS2, xbox eller vad?

Värt att tänka på kan vara att det inte längre tillverkas spel till X-boxen modell "äldre". Utan bara till x-box 360.

Jag hade tagit PS2 utan att blinka.

/Rea, med båda konsollerna i hemmet.
 
Sv: TV-spel - PS2, xbox eller vad?

Har PS2, XBOX och XBOX360 hemma, skulle nog rekomendera PS2an.
Finns mycket begagnade spel till den konsollen också.

Men testa konsollen innan ni köper den så att det inte är något fel på den. Är ju liten risk att köpa begagnat.
Är lätt att se DVD-filmer på PS2 också.
 
Sv: TV-spel - PS2, xbox eller vad?

Jag skulle helt klart köpt PS2 (eftersom Wii inte var med på listan). Det finns enormt många barnvänliga spel till det och kontrollerna är enkla att förstå sig på.

Jag hade nästan köpt ett Nintendo64 också, för de spelen är verkligen de bästa för barn! Mesa loves Nintendo! :love:

/Lotta, med alla konsoler utom Xbox 360. ;)
 
Sv: TV-spel - PS2, xbox eller vad?

de moderna konsollerna är rätt kul,
det är Wii, som är en leksak.
Det är Xbox360, som är en spelmaskin.
och det är PS3, som. mnjae. mest glassar med att ha prestanda. personligen tycker jag det saknas roliga spel till både wii och ps3, nog för att det finns en 3-4, men bara nu i höst har det kommit åtminstonde 10 tokbra spel till 360.

av de konsollerna du väljer mellan, så säger jag nog ps2. finns så många roliga spel som vuxna också gillar. singstar, guitar hero etc etc. plus att jula har stora lådor med spel för 49 & 99 kr styck.
 
Sv: TV-spel - PS2, xbox eller vad?

att köpa sånna begagnade är inte så bra..PS2 är dessutom ganska så billiga nu plus att man får garanti o sånt om man köper nytt..ifall dom inte funkar..så hade inte vågat köpa begagnat.

ps2 är tycker ja iallafall helt klart bäst av dom.
 
Sv: TV-spel - PS2, xbox eller vad?

Uh, min sambo är pryltokig (VÄLDIGT).
Så vi har xbox, ps2, ps3 och psp.

En psp är ju inte så farligt dyr, och den är bärbar, liten och behändig. Bara tog med det ifall ni inte visste att det existerade.

Xbox har jag inte spelat för den är inte inkopplad (har inte tvapparter så det räcker) sambon föredrar ps2 framför xbox.

Största nackdelen i mina ögon med ps2 är att det drar till sig damm otroligt fort.. :angel: . Ena dagen är den svart och fin, nästa dag är den full av damm. Sen finns det massa roliga spel till ps2, bla buzz som är roligt för hela familjen, samt guitarr hero.
 
Sv: TV-spel - PS2, xbox eller vad?

Har funderat på psp också, främst med tanke på att vi har bara en TV. Men å andra sidan kan det vara skönt att kunna ha det som argument för att sluta spela också...
 
Sv: TV-spel - PS2, xbox eller vad?

att köpa sånna begagnade är inte så bra..PS2 är dessutom ganska så billiga nu plus att man får garanti o sånt om man köper nytt..ifall dom inte funkar..så hade inte vågat köpa begagnat.

ps2 är tycker ja iallafall helt klart bäst av dom.

Kostade ju bara 1090:- på siba :eek:.

*dåligt uppdaterad*
 
Sv: TV-spel - PS2, xbox eller vad?

Jag har bara erfarnehet av xbox men den tycker jag funkar bra. Vi köpte vår begagnad, med massor av spel till. Vi har chippat den så man kan spela brända spel och titta på dvd-film, plus lagra spel i den.

Annars håller jag som flera andra på wii...mina barn fick ett av sin farmor o farfar och de har jätteroligt med det alla tre (4, 11 och 13 år). Då rör de i alla fall lite på sig också.
 

Liknande trådar

Övr. Barn I måndags fyllde min äldsta son hela 10 år. Stolt och glad grabb, 10 år är ett stort steg mot att bli stor, tycker han. Och det är det...
Svar
18
· Visningar
1 962
Senast: Mustasukka
·
  • Låst
Övr. Barn Mina två barn (7 resp 3 år) bor varannan vecka hos mig och varannan hos sin far. Hemma hos mig finns bara en dator, den är min och får...
Svar
18
· Visningar
1 878

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp