Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Älskade den då när den gick, min pappa också minns jag, vi följde den tillsammans. Såg om den nyligen och tycker den är lika bra än.Jag har helt missat den här serien som yngre (är född 1983), och sett den först nu för ngt år sedan i vuxen ålder när den hamnade på SVTs Öppet Arkiv.
Är det några här som vuxit upp med den?
Vad tyckte ni då, och hur står den sig idag?
Men eller hur?Jag tyckte både när jag såg den första gången (vilket inte var när den först sändes) och nu att det är en svensk TV-skatt, faktiskt. Tycker till och med att den är ganska woke även idag
Ja, alltså jag tycker i och för sig att mycket av det som sägs om hur långt vi kommit är propaganda för kampanjen "feminismen behövs inte längre", men å andra sidan kände jag ju igen mig så mycket i framförallt det feministiska uppvaknandet som skildras i Glappet! och det är definitivt en serie jag skulle rekommendera alla tonåringar och unga tjejer att se, för mig handlar den mycket om allt det där med att växa upp som varje generation går igenom om och om igen.Men eller hur?
Jag tycker den är brilliant på så många nivåer, men är lite brydd över att det känns så aktuellt. Var den före sin tid när den kom, eller har vi bara inte kommit längre?
Det är jag som är otydlig, jag menade att jag konstigt nog inte sett den när det begav sig. Jag var ju i passande högstadieålder när den sändes.Jag (och mina kompisar) älskade också Glappet. Vi är födda 1981 så jag är lite förvånad över att du ser dig själv som för ung för den
Ah, jag förstår! Jag funderade på om det var skillnaden mellan typ 13 och typ 15Det är jag som är otydlig, jag menade att jag konstigt nog inte sett den när det begav sig. Jag var ju i passande högstadieålder när den sändes.
Jag minns såväl mina klasskompisar som sjöng på "Burnin' ", så jag tror nog att det funkade på vår årgång med.Ah, jag förstår! Jag funderade på om det var skillnaden mellan typ 13 och typ 15