Tv och antennsladd

Lillagoajag

Trådstartare
Hej jag heter Lillagoajag och är en inkompetent 90-talist...

I lägenheten som jag har flyttat till så har jag basutbudet för TV (Canal Digital). Nu ska jag bara få in det i tv:n :D

Den sladden jag ska ha, är det bara en vanlig antennsladd? Eller finns det olika modeller? Är det sedan bara att koppla ihop skiten eller ska det installeras och grejas? :nailbiting::banghead:
 
Sv: Tv och antennsladd

Som tidigare medarbetare på Canal Digitals tekniksupport kommer jag till din hjälp :p

Du kommer alltså inte ha något digitalt utbud och således ingen digitalbox, rätt uppfattat? Isf ska du ha en vanlig antennsladd som kopplas från ett vägguttag in i din TV.
Därefter ska basutbudet finnas i din TV. Det är dock inte säkert att kanalerna ligger i en logisk ordning men det kan du ändra själv via din TV. Har du någon manual kvar till TV:n? Jag kan försöka hjälpa dig annars om det behövs men det är alltid lite knepigt när jag inte ser TV:n framför mig :)
 
Sv: Tv och antennsladd

det är rätt uppfattat och tack! :love:
Nu blir det sladdinköp imorgon! :bump:

Har ingen manual kvar, gammal (tjock!)tv, men har för mig att jag lyckats ändra ordnignen på kanalerna en gång tidigare, så jag kanske kan upprepa succén? :p

Återigen - TACK!
 
Sv: Tv och antennsladd

Det var så lite så :)

Får du inte rätt på kanalordningen så får du hojta till så kan jag kanske hjälpa dig med det också :D
 

Liknande trådar

Relationer Alltså... min bonusmamma. Jag blir så trött på henne ibland. Hon tycker att jag och min bror kan dela rum (vi är totala motsatser till...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 429
Senast: a1agnlju
·
Äldre Hej! Jag skäms. Har flyttat till en ny lägenhet och känner mig som en idiot, men hur får man igång så att man kan titta på TV? I...
Svar
12
· Visningar
1 995
Senast: Ramona
·
Relationer Hej Buke, första gången jag är anonym på forumet. Känner att jag behöver vara det av respekt till mina anhöriga. Det finns en viss risk...
Svar
17
· Visningar
2 409
Senast: mandalaki
·
Äldre Ja, det gör ju jag har jag förstått nu efter drygt en vecka. Det är riktigt intressant, är "bara" 11 år sedan jag senast bodde i en...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
9 449
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp