TV i 3-årings rum?

Sv: TV i 3-årings rum?

Jag är "ett barn som" fick egen tv i mitt rum väldigt tidigt. Och det resulterade i att jag i nuläget (nästan 20 år senare)inte kan vara utan den innan jag ska sova.
Nu har jag rent utav fått den utslängd ur sovrummet, och när jag lägger mig får jag nästan ångest över att den inte finns här.
Händer väldigt ofta att jag heldre väljer soffan i vardagsrummet där tvn finns istället.

Huga mig, ingen tv i barnens rum!
 
Sv: TV i 3-årings rum?

Vad tycker ni? Ska en 3-åring få ha egen TV i sitt rum?

Själv tycker jag att det är helt befängt, men det kanske är en vanlig företeelse?

Vår son kommer säkert att ha en egen tv i rummet vid 3 års ålder. Känns inte som något negativt för vår del. Nu är han bara 15 månader och sover fortfarande i vårt sovrum.
 
Sv: TV i 3-årings rum?

eftersom att i början kommer vi ju att dela sovrum med vårt barn och vi redan har tv i sovrummet så blir det väl så. men kommer inte tillåta att ungen sitter hela dagarna & tittar...
 
Sv: TV i 3-årings rum?

*kl*
Vi har valt att avdramatisera tv.n barnen kan kolla när de vill och de sitter inga långa stunder där utan springer iväg och leker med något annat rätt snabbt.

Eftersom vi inte gjort någon stor grej av tv-tittandet så har vi inga problem med barn som blir hysteriska när man stänger av eller om vi ska åka iväg mitt i något program.

Så tv i barnens rum hade inte varit några större problem hos oss.
 
Sv: TV i 3-årings rum?

Nix, kommer inte på fråga. Jag vill ha koll på vad mina barn tittar på. Dessutom behöver barn mer fysisk aktivitet samt stimulans av annat.
Leka, pussla, bygga lego, rita etc.



Gira :banana:
 
Sv: TV i 3-årings rum?

Vad tycker ni? Ska en 3-åring få ha egen TV i sitt rum?

Själv tycker jag att det är helt befängt, men det kanske är en vanlig företeelse?

Vår dotter har haft tv med dvd på sitt rum sedan hon var 2,5 men utan att antennsladden är inkopplad. Egentligen har det varit helt onödigt eftersom hon nästan aldrig tittar på film där utan hellre sitter i soffan i tv-rummet. Vi har aldrig behövt oroa oss för att hon skulle sätta på en film själv eftersom hon inte klarat av det. Möjligtvis att hon skulle klara det idag när hon är drygt 5 år.

Vi har, precis som Scilla, valt att avdramatisera tv-tittandet. Vissa dagar kan hon visst titta på film efter film, men oftast leker hon istället. Nu på sommaren är hon mycket hellre ute, än sitter framför tv:n. Hon hjälper t o m hellre till med att plocka mördarsniglar :D
 
Sv: TV i 3-årings rum?

Jag har somnat till tv:n så länge jag kan minnas och det har resuterat till mindre ångest atacker om jag ska sova nånstans där det inte finns tv.Min stackars man försöker vänja mig av med det nu och det går väl så där.Så NEJ ingen tv till en tre åring och ingen tv i sovrummet heller för den delen.
 
Sv: TV i 3-årings rum?

Våran son (11 år) har haft tv länge, den är kopplad till wii, dvd och digitalbox. Nu har han högfungerande autism och är väldigt utaggerande när han bli rastlös och inte har ngt att göra. Det funkar inte alltid att säga vad han ska göra utan han måste vilja det, just spel , filmer och tv är ngt som han gillar. Så han har mängder med spel m.m. Detta håller honom från att slå sina systrar vilket ahn annars gör i mängder. Givetvis sysselsätter jag honom men man hinner inte alltid att göra det, djuren och huset behöver skötas med.
Även tjejerna (8 o 4 år) har tv, men det är 8 åringens saker. De sitter där ibland och kollar, men vill helst vara med oss. Så myckt tv tittande blir det inte för dem, då jag inte hinner sitta särskilt länge själv.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
1 720
Småbarn Jepp, som rubriken säger. Vad lagas för vegetariskt till barnen (som dessutom går hem i stugorna)? Har lite idétorka när det gäller att...
2
Svar
23
· Visningar
1 017
Senast: cherie
·
Övr. Barn Hur gör man egentligen? Varför är det så svårt? Vår sexåring vill i stort sett aldrig gå och lägga sig. Nu är klockan efter 23 och hon...
2
Svar
39
· Visningar
2 933
Senast: Linn-Nora
·
Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
3 077

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp