TV i 3-årings rum?

bettysmatte

Trådstartare
Vad tycker ni? Ska en 3-åring få ha egen TV i sitt rum?

Själv tycker jag att det är helt befängt, men det kanske är en vanlig företeelse?
 
Sv: TV i 3-årings rum?

Vad tycker ni? Ska en 3-åring få ha egen TV i sitt rum?

Själv tycker jag att det är helt befängt, men det kanske är en vanlig företeelse?

Jag tycker att det låter "nästan-galet" att en treåring överhuvudtaget tittar på tv (avskyr tv:n)!! Mina barn kommer inte att få någon tv på rummet någonsin! Finns bättre saker att göra!
 
Sv: TV i 3-årings rum?

Skulle inte sätta in en tv i min 4-årings rum.

Jag tror inte ens att han skulle vilja sitta där inne själv och titta. även om han är lite tv-tokig.
Barn vill väl oftast ha sällskap ?

Känner en familj som satte in tv tidigt i barnens rum (dock ej så tidigt som 3) den flickan kan inte sova utan att ha tv:n på hela natten, hon var så van att alltid ha den på i rummet så tillslut kunde hon inte sova utan den!
 
Sv: TV i 3-årings rum?

Nej. En treåring behöver inte en egen TV.
 
Sv: TV i 3-årings rum?

Jag håller med om att det verkar olämpligt.

Vår äldsta dotter var 13 år när hon köpte egen TV, och det tyckte vi väl var okej. Hon köpte den mest för att köra Play Station på.

Har en bekant, vars son nästan tycks ha vuxit fast vid TV:n. När jag föreslog att man skulle ransonera hans TV-tittande, fick jag till svar:

- Det kan vi inte. Det är ju hans egen TV, som han köpt för egna pengar.

Va?! :eek: Det tyckte jag var konstigt!
 
Sv: TV i 3-årings rum?

Helt onödigt... har svårt att tänka mig att vår son skulle ha suttit o tittat på TV själv inne på sitt rum som 3-åring.

Kanske mest tänkt som en barnvakt av föräldrarna som köper TV till ett så litet barn. Men man kan ju bara tänka sig hur passiv den lilla stackaren kommer att bli:crazy:

Vår kille fick egen TV vid 6 årsåldern för att kunna spela TVspel/ titta på barnfilmer inne på sitt eget rum
 
Sv: TV i 3-årings rum?

Min son hade tv på sitt rum när han var 3. Den var inkopplad med en video, ingen antennsladd. Han fick titta på sina filmer där inne. Jag satt ofta med honom där och tittade.
Ett tag var det det enda sättet att få honom att varva ner på kvällen. Det gick inte att läsa eller nåt annat så han låg still.
Han hade naturligtvis inte fri tillgång till tv. Den stod i en garderod med stängda dörrar när den inte användes.

Nu skulle jag inte låta barnen ha tv på rummet.
Vill inte ha tv i mitt sovrum heller.
 
Sv: TV i 3-årings rum?

Jag tycker också att det är lite befängt. Varför, liksom? Men jag vet många som har det...
 
Sv: TV i 3-årings rum?

Låter alldeles för tidigt i mina öron....
vi har i och för sig så många tv-apparater att vi skulle kunna fylla varje rum med en.... :crazy: :angel: Med andra ord skulle vår lilla spädis kunna ha egen TV från när den föds. Men varför?

En 3åring som får egen tv riskerar man ju att den slår på TV:n när den inte borde.... och ser sånt som den inte borde. Om den nu sover själv i rummet tex. Därför: NEJ; ingen egen TV till så små barn. Tycker jag.
 
Sv: TV i 3-årings rum?

Vi har flyttat och har numera bara en TV framme, den står på övervåningen där vi inte ens har mer än en fåtölj än. Vi tyckte att har vi TV:n nere i vardagsrummet bara okynnestittar man. Förr hade vi en liten TV i sovrummet också men den står oanvänd numeraoch det är skönt. TV till 3-åring? Absolut INTE. Vår 1 1/2-åring har skönt nog inte än fattat meningen med TV.
 
Sv: TV i 3-årings rum?

Anledningen i det här fallet, om jag fattat det rätt, är att barnet somnar till filmer. Men oftast inte förrän han sett TVÅ stycken, så det blir SENT:crazy:. Läsa, föreslogs som alternativ, men det gick inte för då blir han arg...
 
Sv: TV i 3-årings rum?

Ungefär så har vi också. En tv som aldrig används (tack&lov) både jag och sambon avskyr att titta på tv. Det händer högst sällan. Jag tror att jag såg något program i förra veckan, sambon kan jag inte ens komma ihåg när jag såg honom framför tv.n, förmodligen inte ens det här året! Ett tag tittade vi på nyheterna, innan sonen nu 1½år föddes, men vi gör inte ens det längre.
 
Sv: TV i 3-årings rum?

Anledningen i det här fallet, om jag fattat det rätt, är att barnet somnar till filmer. Men oftast inte förrän han sett TVÅ stycken, så det blir SENT:crazy:. Läsa, föreslogs som alternativ, men det gick inte för då blir han arg...

Men herregud, man blir ju mörkrädd!:crazy:
"då bli han arg", tja en treåring blir arg för mycket, tänk om man skulle gå efter det. Då skulle det bli mycket glass till middag och ibland inga kläder alls osv.

Min fyraåring får se på bolibompa ca 30-45 min om dagen, det räcker. och det gör han i vardagsrummet där vi också är. Han ser aldrig på TV ensam.
 
Sv: TV i 3-årings rum?

Jag tycker att det är helt galet :crazy: Det skulle vi ALDRIG sätta in i sambons sons rum. Däremot har jag hört att hans mamma låter honom somna framför TV:n men sanningshalten i det vågar jag inte ställa mig inför.

Visst har det hänt att vi sett en film tillsammans alla tre en tidig kväll under vinterhalvåret och att han somnat då, men det handlar om ett fåtal gånger.
 
Sv: TV i 3-årings rum?

Helt onödigt! Våra barn fick TV i rummet då de var kanske 12 år (de är fyra som delar ett stort rum). Den är bara till för DVD och Playstation. Och de använder den knappt.
 
Sv: TV i 3-årings rum?

Mycket befängt!!! Vi har begränsad tv tid/dag för vår dotter även om vi inte slår av exakt på minuten så försöker vi hålla det till ca en timme. Det blir sällan så mycket ändå men är barnet sjukt eller extremt dåligt väder kan dt istället bli lite mer...
(barnet aldeles snart 3 år)
 
Sv: TV i 3-årings rum?

Mina bonusbarn fick TV på rummet när de var 10 resp. 6 år om jag inte minns fel. Anledningen att de fick det vid olika åldrar är att de fick det samtidigt.

Är de här på helgerna får de titta på film innan de somnar, men inte om de är här på veckodagarna. Den yngsta har inte antenn, utan bara DVD, men den äldsta har 1:an, 2:an och 4:an + DVD.

De brukar dock titta på TV med oss om de ska titta, förutom om det är Bolibompa samtidigt som något annat som VI vill se. Då tittar de på Bolli inne hos den äldsta istället. De tittar väldigt sällan på varken film eller TV, så det känns ok.

Men tre år, nej.
 
Senast ändrad:
Sv: TV i 3-årings rum?

Nej, varför ska de ha det?
Jag kan tycka att det kan vara bra med två TV i huset om barn och föräldrar av någon anledning vill se på TV/film samtidigt, men egen TV på rummet är helt befängt.

När de närmar sig tonåren så kan man kanske diskutera frågan.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
1 720
Småbarn Jepp, som rubriken säger. Vad lagas för vegetariskt till barnen (som dessutom går hem i stugorna)? Har lite idétorka när det gäller att...
2
Svar
23
· Visningar
1 017
Senast: cherie
·
Övr. Barn Hur gör man egentligen? Varför är det så svårt? Vår sexåring vill i stort sett aldrig gå och lägga sig. Nu är klockan efter 23 och hon...
2
Svar
39
· Visningar
2 933
Senast: Linn-Nora
·
Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
3 077

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp