Tuttförvirring

evis

Trådstartare
Hur reell är faran med tuttförvirring egentligen för en 2-månaders bebis där amningen fungerar helt utan problem?

Har försökt ha barnvakt ikväll som skulle mata med kopp, det gick inte alls så jag fick åka hem och sitter nu och ammar.

Vill verkligen inte att amningen ska sluta funka och är därför lite extra rädd för tuttförvirring ifall jag introducerar flaska.

Men dottern är nu 2 månader och är en stor och rejäl dam (tänker typ att hon är "stark", alltså suger med bra styrka) och har haft fin sugteknik sen första stund. Vågar jag prova med flaska nu? Hon ska inte matas med flaska särskilt ofta, kanske nån gång i veckan.

Sv: Tuttförvirring

Jag kan ju inte svara för alla utan för oss själva bara, och vi började kombinera bröst och flaska tidigare än så, kanske vid 1 månad. Detta dels för att vi upplevde att han aldrig blev riktigt mätt av enbart amningen (det hade säkert gått att öka produktionen mer, men vid det laget var både jag och barnet arga och trötta på att amma dygnet runt) och dels för att jag ville kunna vara hemifrån några timmar med gott samvete. För oss gick det alldeles utmärkt, och jag delammade L riktigt länge - till två års ålder. Däremot har han inte varit intresserad av dryc i nappflaska, t ex välling, efter att han slutade med ersättning vid kanske 6- 7 mån ålder, men mamma hade han nog gärna snuttat på än om han fick...

Vi började oxå med flaska långt tidigare än så. Sonen var nog inte mycket äldre än två veckor när vi började. Han fick först dia och sen ersättning i flaska, jag hade inte tillräckligt med mjölk, och det var inga problem alls att ta både bröst och flaska för hans del. Sen är det säkert olika från barn till barn.

Varför skulle bäbis bli tuttförvirrad nu för? Prova med flaska om du har hunnit pumpa ut bröstet. Mina tre blev inte förvirrade, dock nu är de alla förvirrade tonåringar... :p

Vi började med flaska vid omkring 3 veckors ålder utan problem. Det är ju såklart ingen garanti för att det ska funka för er, men jag hade provat om jag var i din sits :)

funkar fint att kombinera men ibland kan hon bli lite tjurig om maten inte kommer fort nog i bröstet, dock inte särskilt svårövertalad...äter utpumpad mjölk i flaska tillsammans med pappa på kvällarna,,,,

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är verkligen kris här, tacksam för alla råd. Hör jag en till som babblar om att det sprutar mjölk ur brösten klöser jag ögonen ur...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 078
Senast: cirkus
·
Katthälsa Kommentarer om att kattorna borde kastreras kan hoppas över, tid är bokad och bra hem är ordnat till de bebbarna jag själv inte ska...
Svar
1
· Visningar
1 190
Senast: TinyWiny
·
Övr. Barn (OBS! Långt) Har ett problem jag gruvat mig över länge nu och hoppas på att få hjälp med lite nya tankar... Jag är gift sedan många...
2 3
Svar
59
· Visningar
18 114
Senast: Björk
·
T
Övr. Barn Jag vet inte längre vart jag ska vända mig, så jag vänder mig hit. Historien är rätt lång och komplicerad, så jag hoppas att ni orkar...
Svar
10
· Visningar
2 612
Senast: YorkWann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka