turridning

yuitj

Trådstartare
hur funkar det med att ha turridningar då man rider på andras marker?? behöver man tillståd eller är det bara till att rida på?? det blir ju lite svårt att ha turridning på stallägarens marker, man kommer inte så långt då.. Någon som vet??

Sv: turridning

som näringsidkare måste du ha tillstånd från markägarna. då gäller inte allemansrätten som för privatperson.

bra tycker jag då det inte är alla som tar så stort ansvar utan kan fördärva marken otroligt med många hästar, regelbundna "turer", skit överallt på vägarna samt inte alltid anpassad gångart för underlaget (så kul är det inte att betala tex. vägunderhållet när andra fördärvat) ;)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 033
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 245
Senast: Äpplet.
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 867
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
627

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka