Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
hur funkar det med att ha turridningar då man rider på andras marker?? behöver man tillståd eller är det bara till att rida på?? det blir ju lite svårt att ha turridning på stallägarens marker, man kommer inte så långt då.. Någon som vet??
som näringsidkare måste du ha tillstånd från markägarna. då gäller inte allemansrätten som för privatperson.
bra tycker jag då det inte är alla som tar så stort ansvar utan kan fördärva marken otroligt med många hästar, regelbundna "turer", skit överallt på vägarna samt inte alltid anpassad gångart för underlaget (så kul är det inte att betala tex. vägunderhållet när andra fördärvat)
Hästmänniskan
Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.