Turista i Värmland

stjarnhimmel

Trådstartare
Jag ska om någon vecka besöka en vän i Sunne, Värmland. Efter besöket har jag några dygn lediga innan jag måste bege mig hem till Stockholm igen. Undrar om någon har några tips på fina områden jag kan bege mig till inom lagom avstånd från Sunne. Jag har antagligen inte tillgång till bil så helst områden man kan resa till med tåg/buss. Jag funderar på ett besök på Selma Spa. Annars tar jag gärna emot tips på fina områden att åka till- boende, saker att se, äta etc.

Sv: Turista i Värmland

Kom hem från Selma spa för någon timme sedan :p Absolut att rekommendera!, trevligt, sjukt mysigt, god mat och härlig spaavdelning! :)

Dock är det barntilllåtet över sommaren och för barn är det tydligen okej att bete sig hur som helst trots att man är på ett spa. För mig är det lika verklighetsfrånvänt att spela boll inne på spa som inne i en skidtunnel, men det var tydligen okej enligt personalen :banghead: Men står man ut med lite barnlek eller är intresserad av bollspel själv så! :up:

Annars borde jag väl komma på massor av saker jag som ändå bor i närheten, men det är väl svårare att se vad som är så speciellt med närområdet :p

Jag kommer från Sunne, och det finns mycket fint där.
Allt från bra loppisar till kulturturism :)

Selma Spa är superhärligt!

Tossebergsklätten är inte långt borta med en fantastisk utsikt. Ransäters hembygdsgård är ljuvlig! Och så finns Lillängens gård där de gör världens godaste getost!

Ska upp dit i möra och kika på en retrobutik och så blir det besök på Mårbacka..:D

Ja, det är fint där uppe.
Och om man är lite rörlig, kan jag rekommendera Lars Lerin-museet i Karlstad. Fin konst. Trevlig - men delvis lite kompakt - hängning.

Jag ska om någon vecka besöka en vän i Sunne, Värmland. Efter besöket har jag några dygn lediga innan jag måste bege mig hem till Stockholm igen. Undrar om någon har några tips på fina områden jag kan bege mig till inom lagom avstånd från Sunne. Jag har antagligen inte tillgång till bil så helst områden man kan resa till med tåg/buss. Jag funderar på ett besök på Selma Spa. Annars tar jag gärna emot tips på fina områden att åka till- boende, saker att se, äta etc.

Eda glasbruk :)

Liknande trådar

Övr. Hund Min sheltie tik på 4 månader är väldigt lättväckt och har svårt att sova om man inte sitter med henne hela tiden, detta blir ju ett...
Svar
16
· Visningar
3 629
Senast: Ajda
·
Kropp & Själ Jag vet inte vad jag ska ta mig till längre. Jag har varit på exakt samma plats i livet i flera år nu. Jag kommer ingenstans med mitt...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 470
Senast: MiaMia
·
Äldre skriver under hemligt nick då jag inte gjort dessa planer offentliga i bekantskapskretsen ännu. Finns nig några som komme rlista ut vem...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
4 774
Senast: Nebraska
·
Övr. Hund Jag behöver lite hundtips från er på Bukefalos. Har fyra stycken hundar. Och eftersom jag bor i Norge per dags datum följer våra...
Svar
2
· Visningar
977
Senast: Diplomaten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpcykel
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30