Lampan

Trådstartare

Jag såg filmen Turist på SVT Play
En bra film som leder till tankar och frågor.

Vad tycker ni.
Är det förlåtligt det pappan gör i filmen?

(jag tycker det värsta är att han har "huvudet med" och tar sin telefon innan han sticker)

Jag tycker det värsta är att han vägrar ERKÄNNA vad han gjort! Vem som helst kan reagera fel på instinkt.
Han vet ju hur illa det är.
Han försöker skydda sig själv. Svårt att erkänna. Hur förhåller en sig till sig själv efter en sådan händelse?
Han får inte panik och flyr utan en tanke.
Han tar med sig mobilen:eek:!

Det mamman gör på bussen är ju nästan samma sak Skillnaden är att hon får panik och hoppar av bussen utan att få av barnen först.
Jag tycker att det finns en skillnad i deras beteende.

Skulle du förlåta och glömma en sådan sak?

Jag såg filmen Turist på SVT Play
En bra film som leder till tankar och frågor.

Vad tycker ni.
Är det förlåtligt det pappan gör i filmen?

(jag tycker det värsta är att han har "huvudet med" och tar sin telefon innan han sticker)

Såg den på TV för någon vecka sedan, och störde mig extremt mycket på den. Ett gnälligt fruntimmer och odrägliga ungar. Mannen var definitivt den enda som var normal, och han skulle skuldbeläggas!?

Såg den på TV för någon vecka sedan, och störde mig extremt mycket på den. Ett gnälligt fruntimmer och odrägliga ungar. Mannen var definitivt den enda som var normal, och han skulle skuldbeläggas!?
Nja, jag vet inte om jag uppfattade mannen som normal. :confused:
Fö tyckte jag han va ett riktigt offer som inte kunde ansvara för sina egna handlingar (eller bristen på dom)

För att han inte kunde stå för vad han gjort?
Sen kan man alltid diskutera hur folk beter sig instinktivt i en krissituation... man kanske skulle bete sig illa själv också. Det antar hag att man vet först när man varit med om det.

Liknande trådar

Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 273
Kultur Med tanke på de andra trådarna. Vilken är den sämsta filmen ni sett? Det finns ju många, men om ni måste välja ut just en och peka på...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
4 553
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Jag läste om Michael Mosleys försvinnande i Grekland i värmen för någon vecka sedan och tänkte att det var konstigt att en man i hans...
10 11 12
Svar
224
· Visningar
12 121
Senast: Badger
·
Kultur Tycker det är lätt att drunkna i allt som finns vad gäller serier och film så tänkte jag kan testa att ta buke till hjälp. Lite...
2
Svar
33
· Visningar
1 851
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar