Tunt kandarstång

Wippos

Trådstartare
Min polle har en liten mun och två bett blir lite för mycket då för honom, så jag får använda mig av pelham istället.

Men det måste väl finnas tunnare kandar?
Jag har sökt runt, men hittar inget.
Någon som vet?

Tacksam för svar :bow:

Sv: Tunt kandarstång

Tänk på att enligt nya TR så måste bettet vara minst 14 mm tjockt för att vara godkänt... :mad::eek:

okey, tack för svaren, det hade ju varit illa och komma till tävlingen med felaktiga bett :o

men än så länge tävlar jag med vanligt tränsbett, detta är mer en framtidsfråga kan man säga :) men var kan man få tag i smalare kandarstång?? någon som vet? , till träningen syftar jag nu på

japp en sån som länken visar

mkt vanlig stång
å godkänd
men den är i allfall mkt smal.

jag själv rider ofta på känsliga hästar med denna stång, hästar som inte behöver så mkt stångverkan för att känna sig trängda.

fördel och fördel, den är mkt mkt mild som stång då ust själva hävstångs effkten minskas genom de rörliga stängerna.
spänner du kedjan löst så är i princip hela stångverkan bortagen.

Senast ändrad:

och vippstången ligger mer still i hästens mun.Har funkat bra på hästar som jag ridit med känligt och knölig mun.och som tidigare sagts så är den tunn.med andra ord bra för hästar med liten mun.Jag föredrar denna stång framför de med fasta skänklar.

låter bra för min polle :)

då börjar alltså mitt letande på att hitta den med...

Liknande trådar

Dressyr Tips på bett till hispanoarab med liten munhåla. Import som 7-åring, riden på kandar med mycket stöd. Kontroll av mun vid ankomst...
Svar
12
· Visningar
850
Senast: Fiorano
·
Juridik & Ekonomi Hej! Gammal användare som vill vara anonym. Pågrund av förändrad ekonomi samt lite annat trassel så har jag sökt bistånd från soc för...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 990
Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
942
Senast: corzette
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 538
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Rintränings- och utställningstråd
  • Akvarietråden V