Tumör..??

S

sazzalove

Ahhhrg jag blir galen av detta väntnde..:( vad jah trodde var en svår kolik som inte ville ge med sig..visade sig vara nått helt annan, ev en tumör..:cry::confused:

Nu har min älskling stått djursjukhus i en vecka och veterinärerna gör undersökning på undersökning.. imorgon ska de göra en titthåls operation..

Är det tumör så finns det inget att göra:cry:

Detta väntade gör mig tokig!! Ena stunden så tänker man det kommer nog att gå bra och andra stunden så ställer man in sig på avlivning..:( usch fy f**n vad jobbigt!!:confused::cry:

Sv: Tumör..??

Vi hade en nordisvalack i stallet som fick åka till klinik i sommar pga kolik som inte gav med sig och en misstänkt "svulst" där bak som stoppade upp allt. Det visade sig vara en stor böld, inte en tumör som först misstänktes. Hästen är helt återställd idag.

Håller tummarna för att det är ngt liknande på din häst.

såå var det gjort..igår somnade min älskade vän in..
Titthåls ingreppet visade att hela magen var full med tumörer, jag fattar bara inte hur hon har kunnat gå med det utan att det visat sig förens nu!!??:confused::(

jag vet att hon inte har ont längre men sorgen och min smärta blir inte mindre för det..

Det är nästan på dagen 10 årsen jag köpte henne och det har varit 10 härliga år, jag får glädja mig åt det..:cry:

Usch din stackare, att mista sin vän är otroligt jobbigt. Men försök tänka på era fina stunder och att du verkligen har gjort allt som stod i din makt så ska du se att det kommer gå lite lättare. Kram

Puu så jobbigt det är att ta bort sina älsklingar.
1år4mån sedan jag tog bort mitt sto. Hjärntumör hade hon.Det gick fort.

Men det värsta va när jag skulle sälja min 2 åring. Vet beiktningen blev en röntgen. Röntgen visade wobbler slinger. 4juni07 röntgades han . 8 juni 07avlivades han 2 år presis.
Det va sorg.
kram till dig. vet hur du mår.

Fy vad jobbigt, hade precis samma problem med min första ponny, han fick inte kolik utan förstoppning. Visade sig så småningom att hela tarmarna och ända in i magen var det fullt av tumörer, förmodligen runt hjärta och lungor också. Där fanns det ju heller inget att göra.

Kom precis hem från klinik efter en biopsi på juvertumör. Väntat 3v för att komma in och nu en vecka till svar. Kommer hem och slår på tv där de försöker ta bort en tumör i huvudet på en häst med ovisst resultat och sedan slår man på datorn och hittar den här tråden :cry:

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Tänkte att jag börjar med att dra lite snabb bakgrundsfakta för att göra dagens situation tydligare: Är rent allmänt väldigt smärttålig...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
23 031
Senast: LenaH
·
Hundhälsa Min Welsh Springer Spaniel är nu 8 år (fyller 9 i mars).. Han har haltat på ett framben nu i höst, vi kontaktade vet som trodde det var...
Svar
2
· Visningar
1 257
Senast: Gnist
·
N
Katthälsa Urinstopp! Det finns en lösning! Efter 4 spolningar som inte gav något resultat bestämde vi oss för att göra en operation på Aslan...
Svar
1
· Visningar
7 176
Senast: kebabbert
·
Hästmänniskan Jag känner att bara måste få skriva av mig lite ang. en fruktansvärd grej! Jag ska försöka göra det så kortfattat jag kan. Jag hade...
Svar
15
· Visningar
3 259
Senast: Nea86
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Orolig katt i bil
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31