Tuggbenen tar slut så fort...tips önskas

lakrits

Trådstartare
Finns det några tuggben som är hållbara?

De ben vi har köpt tuggar vår valp/unghund upp på nån timme.
Vi har provat de vanliga och de pressade men de tar slut nästan direkt.
De vita (råhud?) har vi provat men tyckte inte de var så mycket bättre.
Ska man då köpa ett jättestort ben i stället?
Frågade i vår zoobutik och ägaren sa att det är många som inte tycker benen är långvariga...

Har ni tips eller råd ben som håller lite längre?
Eller ska man köpa på sig 30 ben så det finns? :D
Man har också sagt till mig att de får inte vara för hårda för då kan man förstöra tänderna i stället....
 
Sv: Tuggbenen tar slut så fort...tips önskas

Har funderat på dessa också...men de är inte för hårda för en hund i den åldern då?
 
Sv: Tuggbenen tar slut så fort...tips önskas

:) Vad bra........tack...då ska jag genast införskaffa ett sådant.
 
Sv: Tuggbenen tar slut så fort...tips önskas

jag brukar köpa märgben och frysa in... tar lite längre tid då för dom små liven:) dessutom tycker jag ofta att de kan bli dåliga i magen av de rökta...
 
Sv: Tuggbenen tar slut så fort...tips önskas

Märgben är jättebra, först så käkar de upp märgen (uäh) och sedan så kan de fortsätta gnaga på benet ändå (luktar gott, vad vet jag?).

I en del affärer kan man dock behöva beställa märgben (får vi göra) i köttdisken. Tips är då att köpa på sig en bunt och sedan frysa in.
 
Sv: Tuggbenen tar slut så fort...tips önskas

Sen är det bra med frysta märgben när dom håller på å tappar tänderna å det kliar.
 
Sv: Tuggbenen tar slut så fort...tips önskas

jag tar snålversionen av märgben,jag fryser om dem när de är "slut2men då med makrill eller leverpastej el ngt annat i.
tar minst 30 min för mina destruktiva djur attta sig genom det
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
4 421
Senast: anna_panna
·
Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
7 416
Senast: Ajda
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 671
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 695
Senast: Nominous
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp