Tugg ben!!!

Sv: Tugg ben!!!

*Knapplån*

Det finns en grej med märgben som kan vara mindre kul. Det finns hundar som lyckas få underkäken genom hålet i sin iver att slicka ut allt det gottiga. För att undvika det brukar jag be affären att klyva benen längsledes och i gengäld inte kapa så små bitar. Då får jag ben som är 20-25 cm långa och märgen lätt åtkomlig. Har man en känslig hund kan man lätt avlägsna det mesta av märgen, och "bre på" lite varje dag istället. Ingen risk för att de fastnar heller.

har en kooiker på 14 kg som mer än gärna hade levt på märgben.
Han har jättekänslig mage (blir dålig av i princip allt) men märgben och rått kött har aldrig varit några problem.
Bara man är försiktig i början, så tror inte jag det blir några problem.
Jag gav honom i början så att han fick tugga en kvart. Och så utökade jag den tiden.
Nu får han ett märgben och får ha det hur länge han vill. Ger också fryst.
Så himla bra tuggben!:bump:

Svarar till alla!

Tack för alla svar! Märgben verkar bra då;) Får väl testa det! Men det köptes på vanlig affär eller? Så dom går att tugga sönder? jag e en sådan människa som e så himla rädd för småbitar:angel: Dock inte min hund men mammas e så jobbig på att sätta i halsen.. Och hon äter verkligen allt också:)

Man köper dom på vanlig affär. Här där jag bor köper man dom över chark, men på andra affärer har jag sett att dom har "plastat in dom".
Min hund, som jag upplever har hyfsat starka käkar, har aldrig lyxat bita sönder ett märgben. Visst, naggat på kanten, men inte så att det har splittrats.

*kl*

Men guuud vad mycket gnäll som kom upp vid ett så simpelt ämne som märgben! Att Gilly tipsar om att man kan plocka ur märgen för känsliga hundar är väl ingenting att blå sååå upprörd för, eller?:cool:

GatLyktan som är trött på bukes gnälliga stil

*kl*

Men guuud vad mycket gnäll som kom upp vid ett så simpelt ämne som märgben! Att Gilly tipsar om att man kan plocka ur märgen för känsliga hundar är väl ingenting att blå sååå upprörd för, eller?:cool:

GatLyktan som är trött på bukes gnälliga stil

Om man vill upprätthålla en trevlig ton kan man börja med att undvika smirkande smileysar tex.

MIn vovve får vassa bitar av märgben.. måste köpa enorma avhuggna koben typ för att han ska kunna tugga utan risk.. men då luktar det istället kadaver/blod i hela huset.. :) märgbenen i affärena är för små för min hund.. man måste isf specialbeställa och det brukar funka bra hos dessa som har chark osv. i annat fall är märgben, viltben osv bra val!

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
863
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Hej! Postar här för första gången pga att jag har väldigt mycket ångest. Jag och min partner har pratat om hund i många år ingen av oss...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
11 059
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
764
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 021
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka