susu

Trådstartare
Jag har torrhö i småbalar. Fick analysen och det visar en Ts halt på 80.5.
Vad är normalt en bra ts-halt i hö?

Sv: TS i hö

Ok, tack för svaret!
Balarna är inte helt torra då alltså:(De känns torra och luktar gott. Borde jag salta på balarna? Öppna och sprida ut. Risken för mögelangrepp blir väl större vid lägre ts än normalt?

Sv: TS i hö

Ok, tack för svaret!
Balarna är inte helt torra då alltså:(De känns torra och luktar gott. Borde jag salta på balarna? Öppna och sprida ut. Risken för mögelangrepp blir väl större vid lägre ts än normalt?
Salta är väl ingen dum idé, men öppna tror jag inte att du behöver göra. Täck gärna med halm.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 544
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 153
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
636
Senast: Linda_A
·
Foder & Strö Vår ena häst är lite fet så han har fått en betesreducerare. Han har uträknad foderstat och stod i vintras på 10kg av detta hösilage...
2 3
Svar
56
· Visningar
3 029
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Leksak som belöning