susu

Trådstartare
Jag har torrhö i småbalar. Fick analysen och det visar en Ts halt på 80.5.
Vad är normalt en bra ts-halt i hö?

Sv: TS i hö

Ok, tack för svaret!
Balarna är inte helt torra då alltså:(De känns torra och luktar gott. Borde jag salta på balarna? Öppna och sprida ut. Risken för mögelangrepp blir väl större vid lägre ts än normalt?

Sv: TS i hö

Ok, tack för svaret!
Balarna är inte helt torra då alltså:(De känns torra och luktar gott. Borde jag salta på balarna? Öppna och sprida ut. Risken för mögelangrepp blir väl större vid lägre ts än normalt?
Salta är väl ingen dum idé, men öppna tror jag inte att du behöver göra. Täck gärna med halm.

Liknande trådar

Foder & Strö Hur ser era hästars dagar ut vad gäller fodertider och upplägg? Det är januari, kallt och vi har haft kolikkänning i stallet. Tankarna... 3 4 5
Svar
91
· Visningar
5 763
Senast: lundsbo
·
Foder & Strö Hej! Jag har en foder ponny just nu som jag är lite orolig för .. hon är ett 15 årigt sto som i grunden har lite svårt för att behålla...
Svar
9
· Visningar
1 132
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Tankar om denna analys. Har ett 10-årigt KWPN sto som är svår att få hull på och tanken är att hon ska betäckas så småningom, tror ni...
Svar
2
· Visningar
346
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom... 2
Svar
28
· Visningar
1 579
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka