Mackan, du fick till det rätt första gången! Stephen Hawking heter han .
? Ja jag antar att alla vet att det är Hawking han heter
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mackan, du fick till det rätt första gången! Stephen Hawking heter han .
Jaha. Det verkade råda viss förvirring kring namnet.? Ja jag antar att alla vet att det är Hawking han heter
Hawking KÄNNS liksom inte lika naturligt som ... Hawkins ...! Host....Jaha. Det verkade råda viss förvirring kring namnet.
Jaha. Det verkade råda viss förvirring kring namnet.
Jag gick runt hela livet typ och sa Hawkins så jag var stört tacksam när min man lite fint påpekade en gång att han hette Hawking, så jag slapp gå runt och säga fel. Nu säger jag bara fel varannan gång typ, det där Hawkins ligger så himla nära .Hawking KÄNNS liksom inte lika naturligt som ... Hawkins ...! Host....
Vem regerar över världen menar du? Jag skulle nog säga att saker och ting inte alltid är vad man tror, med tanke på krafter som den mystikomspunna odemokratiska organisationen Bilderberggruppen som nog ser till att hålla balans i västvärldens intressen oavsett vem som för tillfället sitter vid rodret i de ekonomiskt betydelseulla länderna.
CNN i Sverige (Europa?) är definitivt inte objektivt. Hur CNN i USA ser ut vet jag inte men jag vet att det är annorlunda än här.Jag blir ärligt mer skrämd av reaktionerna på Trump än av Trump själv. Och ja, jag måste här förtydliga återigen att nej, jag gillar inte Trump.
Som detta (nu får 98% av buke hjärnblödning antar jag) Milo Yiannopoulus, Breitbart (japp, jag vet), och ja detta är från Fox news men - vad som skedde i natt vid Berkley, där de har "free speaks" där han var inbjuden att prata. Han kallar Trump "daddy", är superduperkritisk mot feminism, han är superdupergay som han säger själv, han är av judisk härkomst, en mycket aktiv entrepenör, journalist, författare och samhällskritiker generellt. Om Trump är den mest hatade mannen på jorden så kommer inte Milo långt efter.
Någon här i tråden refererade till CNN (bland annat) som objektiv media (jag kommer inte ihåg exakt formulering) - CNN med fake news i färskt och plågsamt minne, vad tycker ni om detta som berättas om här i klippet? Milo ska visst träffa daddy idag i vita huset, daddy tweetade vad han tyckte om detta upplopp." Professional anarchists, thugs and paid protesters are proving the point of the millions of people who voted to MAKE AMERICA GREAT AGAIN!"
Se själva:
Ehh De som bor i USA är väl inte usaare heller. Det är ju amerikanerCNN i Sverige (Europa?) är definitivt inte objektivt. Hur CNN i USA ser ut vet jag inte men jag vet att det är annorlunda än här.
En liten reflektion: Trump pratar om America. Borde han inte prata om USA? America är ju hela alltet - NordAmerika inkl Canada, Syd- och Centralamerika (inkl Mexico ;-) ) etc etc. Han är president i USA, inte "America". Eller??
Ehh De som bor i USA är väl inte usaare heller. Det är ju amerikaner
Nä, men han pratar om Amerika. Som om det vore en nation. Amerika är inte en nation. USA är. Det är där han är president.Ehh De som bor i USA är väl inte usaare heller. Det är ju amerikaner
Han är väl president i Amerikas förenade stater. Finns det fler förenade stater på de amerikanska kontinenterna? De andra staterna på de båda Amerikanska kontinenterna har väl olika provinser, inte stater. USA är, vilket namnet säger en grupp stater/nationer som förenats till en statsbildning dvs USACNN i Sverige (Europa?) är definitivt inte objektivt. Hur CNN i USA ser ut vet jag inte men jag vet att det är annorlunda än här.
En liten reflektion: Trump pratar om America. Borde han inte prata om USA? America är ju hela alltet - NordAmerika inkl Canada, Syd- och Centralamerika (inkl Mexico ;-) ) etc etc. Han är president i USA, inte "America". Eller??
Ja, han är president i the United States of Amerika. Men han säger inte så, han säger bara America.Han är väl president i Amerikas förenade stater. Finns det fler förenade stater på de amerikanska kontinenterna? De andra staterna på de båda Amerikanska kontinenterna har väl olika provinser, inte stater. USA är, vilket namnet säger en grupp stater/nationer som förenats till en statsbildning dvs USA
Varför är du inte här lika mycket som förrHan är väl president i Amerikas förenade stater. Finns det fler förenade stater på de amerikanska kontinenterna? De andra staterna på de båda Amerikanska kontinenterna har väl olika provinser, inte stater. USA är, vilket namnet säger en grupp stater/nationer som förenats till en statsbildning dvs USA
Ok, Ford är ett Belgiskt bilmärke och inte amerikanskt........
Poängen var att du inte är så påläst som du tror hela tidenJag hade delvis fel, produktionen i Belgien stängdes 2014. Sedan 2014 tillverkade i Valencia, Spanien. Och i Portugal. Utvecklad i ffa Tyskland i samarbete med Volkswagen. Flera modeller designade av en svensk.
Inte ett spår av USA.
Eller vad var din poäng?
Poängen var att du inte är så påläst som du tror hela tiden
Men snart kanske......Det beror ju på att det är så vi av tradition kallar invånare i Amerikas Förenta Stater. Det innebär inte att Trump är president av Amerika - ens Nordamerika - eftersom det är ett mycket större område än USA.