Om någon undrar vad jag och @Hiddeous syftar på:

bowlinggreenmassacre_zpsmrydheve.png

Jag tror det räcker med att säga CNN, då vi lever i en värld och tid då vi själva kan välja vilka utsändningar man vill ha. Men jag reflekterade mest över att det talades i tråden om vad för media som har bias eller inte, jag förutsätter att du tittade på och förstod det klipp jag la in. Det verkar dock inte finnas något generellt intresse vare sig har eller någon annanstans att kommentera när Mainstream-media uppenbarligen agerar efter bias.
Diskussionen om huruvida Trump använder rätt definition eller inte är så... Ja, jag vet ärligt talat inte om jag ska ta den på allvar alls så det kommenterar jag nog helst inte... :crazy:

Milo ville visst ingen här heller kommentera?
Antidemokratiska "demokrater" tål ingen annan åsikt än deras egen. Punkt!
Hemskt att de åstadkom vandalisering för En miljon bara för att Milo, som annars är rätt. FÖR hbtq, Free speech men ska jagas för att har FEL åsikt.
Vänsteraktivister.
Milo är skön att lyssna på. Han törs säga som det är och det är ytterst ovanligt idag eftersom det inte passar vänsteraktivister som inte begriper att globalismen bara gynnar Eliten på sikt. De lär bli varse.

Jag tror säkert att Berkerly uni är för yttrandefrihet. Men det märkliga är ju att Trump lägger sig i debaklet och hotar med att dra in bidrag till universitetet för att föreläsningen ställdes in. Samme man som belagt EPA och NASA med totalt yttrandeförbud i några som helst frågor. Tydligen ska forskningen granskas politiskt först. Hur förklarar du det ur ett demokratiskt perspektiv?

@Hiddeous fast jag förstår inte kommentarer som "få känner till" osv ? :confused: Vad baseras detta på ? :confused:

Jag skulle vilja påstå att otroligt mycket folk är väl insatta i hur staketet mot Mexico fungerar och hur en mur inte i sak gör någon stor förändring alls :confused:

Lika förvånad blir jag över antaganden att "få känner till Mexicos egen mur" ? :confused:

Vad tror man om meddebattörer i ett diskussionsforum när man gör dessa antaganden ? :confused: På vilket sätt gör man antagandet att meddebattörerna/läsarna inte har någon koll/insatthet öht? Det kan ju inte vara utifrån bedömningen av enskilda individers inlägg i debatten tänker jag, att man uttalar sig så allmänt? Rimligen adresserar man väl isåfall de individerna istället för att dra alla över en kam med såna förkunnanden tänker jag ?

@Hiddeous fast jag förstår inte kommentarer som "få känner till" osv ? :confused: Vad baseras detta på ? :confused:

Jag skulle vilja påstå att otroligt mycket folk är väl insatta i hur staketet mot Mexico fungerar och hur en mur inte i sak gör någon stor förändring alls :confused:

Jag svarade på Axels retorik - en smula ironiskt. Dock tror jag inte att konsekvenserna för djurlivet är särskilt allmänt kända, med tanke på att få medier har lyft frågan. Eller så bryr man sig helt enkelt inte om dem, djuren alltså.

@Hiddeous nä djurlivet tror jag inte har ngt fokus i sammanhanget dessvärre ;)

Jag tror dock de flesta är insatta som sagt ang övriga aspekter av muren ur politiskt perspektiv , och att de flesta även känner till mexicos egna staket .

Hemskt att de åstadkom vandalisering för En miljon bara för att Milo, som annars är rätt. FÖR hbtq, Free speech men ska jagas för att har FEL åsikt.
Vänsteraktivister.
Milo är skön att lyssna på. Han törs säga som det är och det är ytterst ovanligt idag eftersom det inte passar vänsteraktivister som inte begriper att globalismen bara gynnar Eliten på sikt. De lär bli varse.

Jag tycker det är tydligt att Mr Trump inte tillåter andra åsikter än sina egna stolligheter.

När andra svarar med att debattera när avvikande åsikter kommer, tjurar Trump och hans stab och börjar ljuga, prata om orättvisa journalister, inskränkning av yttrandefrihet och demokrati. Var tog den sunda debatten vägen?

Hur kommer det sig att man tror sig kunna leda ett land, men inte klarar minsta lilla ifrågasättande av radikala politiska förslag?

Att folk törs vädra sina svartaste fördomar om sina medmänniskor och påstå att det är fakta , om än alternativa , är ingen positiv utveckling.

Som en tjurig unge som inte ska va me om han inte får exakt som han vill.

Trump ger amerikanerna jobben tillbaka, till Globalisternas, EU's och FN's förtret.

Apple, Ford och nu investerar Japan 450B USD.
Trump är en affärsman. En av hans närmaste har arbetat på Goldman Sachs ( där Reinfeldt blev anställd) och blev förskräckt när han såg aversionen mot vanligt folk.
Han snackar inte bara som politiker. Han agerar.
http://www.reuters.com/article/us-usa-trump-japan-idUSKBN15I0RS

Vår industri är liksom nästan hela övriga EU's exporterad och med den jobben.
Vad ser man för gott med det om man inte är en av eliten?

Läs "Det sovande folket" av Reinfeldt och förstå vad han anser om svensken.

Senast ändrad:
Trump ger amerikanerna jobben tillbaka, till Globalisternas, EU's och FN's förtret.

Vi kanske ska vänta med att dra slutsatsen att jobben "kommer tillbaka". Verkstadsindustrin lär knappast göra det, och ytterst tveksamt om gruvindustrin gör det. Sedan ska man inte glömma att Trump har en lång och gedigen tradition av att låna pengar, investera dem, ta ut vinst och försätta bolag i konkurs. Varför tror du, handen på hjärtat, att han vägrar lämna ut sin deklaration? Och tror du, handen på hjärtat, att hans tidigare affärsstrategi fungerar på en stat?

Vår industri är liksom nästan hela övriga EU's exporterad och med den jobben.
Vad ser man för gott med det om man inte är en av eliten?

Vad menar du med det? USA:s stora problem, enligt Trump, är att importen överstiger exporten, inte tvärtom.

Inte riktigt
Paul Ryan meddelade idag att Kongressen har godkänt finansiering av Muren. Den som skulle ha byggts för 10 år sedan då beslutet togs av GW Bush d.y.

Få känner till att Mexico har en egen mur för skydd av sin södra gräns.

Paul Ryan "-
We have already authorized this, meaning the law was passed almost 10 years ago,” Ryan said. “And then we will give the financing to Secretary Kelly and the border security plan. So, it’s really up to them as to how fast they can execute this policy. I think that’s great. He’s the kind of guy that can get this sort of thing done. He will have the funding to do it and he already has the authorization to do it.”

Ryan is referring to the Secure Fence Act of 2006, which was passed by Congress, signed into law by President Bush, but never adequately funded and never fully executed.

Intervju i FOX's Friends.

15 muslimska länder förvägrar israeler tillträde, så det tillfälliga inreseförbudet som Trump nu har infört är bara halva tiden mot för de 6 mån. Obama banned SAMMA länder 2011.
Antar att de flesta inte känner till det!.

Nej, Ingen finansiering av nagon mur ar klargjord.
Da Mexico inte har nagon mur mot Guatemala ar det naturligt att de flesta inte kanner till den.
http://www.snopes.com/mexico-guatemala-border/
Obama banned inte refugees, han startade en extra lang "vetting" process innan visas var utfardade.
http://www.snopes.com/president-obama-ban-muslims-2011/

Att U.C. Berkeley studenter startade en riot nar universitetet annonserade en hoger extremist som talare ar mer an beklagligt ... men dock inte sa ovanligt som att landet's ledare hotar att ta bort statliga medel fran universitetet for att studenterna inte vill se hoger extremisten och talar om yttrandefrihet.

En av hans närmaste har arbetat på Goldman Sachs ( där Reinfeldt blev anställd) och blev förskräckt när han såg aversionen mot vanligt folk.
Han snackar inte bara som politiker. Han agerar.
http://www.reuters.com/article/us-usa-trump-japan-idUSKBN15I0RS

Och en sak till: Du har säkert läst att Trump är i full färd att avreglera finansmarknaden. Regleringarna infördes av Obama för att skydda "vanligt folk" från att förlora pengar om banker exempelvis går i konkurs. LIkaså skulle lagen skydda medborgare från att bli uppkörda av mäklare vid bostadsköp. Vem vinner på dessa avregleringar? Det vanliga folket eller eliten?

Jag blir inte klok på ditt sätt att debattera, för övrigt. Häver ur dig en massa underliga påståenden och sedan undviker all konfrontation.

Och en sak till: Du har säkert läst att Trump är i full färd att avreglera finansmarknaden. Regleringarna infördes av Obama för att skydda "vanligt folk" från att förlora pengar om banker exempelvis går i konkurs. LIkaså skulle lagen skydda medborgare från att bli uppkörda av mäklare vid bostadsköp. Vem vinner på dessa avregleringar? Det vanliga folket eller eliten?

Jag blir inte klok på ditt sätt att debattera, för övrigt. Häver ur dig en massa underliga påståenden och sedan undviker all konfrontation.
Jo visst är det bra när Staten säkrar bankerna med skattepengar och som de sen slipper de betala tillbaka.

Nej, Ingen finansiering av nagon mur ar klargjord.
Da Mexico inte har nagon mur mot Guatemala ar det naturligt att de flesta inte kanner till den.
http://www.snopes.com/mexico-guatemala-border/
Obama banned inte refugees, han startade en extra lang "vetting" process innan visas var utfardade.
http://www.snopes.com/president-obama-ban-muslims-2011/

Att U.C. Berkeley studenter startade en riot nar universitetet annonserade en hoger extremist som talare ar mer an beklagligt ... men dock inte sa ovanligt som att landet's ledare hotar att ta bort statliga medel fran universitetet for att studenterna inte vill se hoger extremisten och talar om yttrandefrihet.
Högerextremist?
Ja det kallas alla som har FEL åsikt. Han skulle hålla ett tal, men det tillät inte VÄNSTEREXTREMA som tog till våld och skadegörelse.
Snopes som vänsterextrem källa klingar illa.
Läs Kongressens beslut!

Vi kanske ska vänta med att dra slutsatsen att jobben "kommer tillbaka". Verkstadsindustrin lär knappast göra det, och ytterst tveksamt om gruvindustrin gör det. Sedan ska man inte glömma att Trump har en lång och gedigen tradition av att låna pengar, investera dem, ta ut vinst och försätta bolag i konkurs. Varför tror du, handen på hjärtat, att han vägrar lämna ut sin deklaration? Och tror du, handen på hjärtat, att hans tidigare affärsstrategi fungerar på en stat?

Vad menar du med det? USA:s stora problem, enligt Trump, är att importen överstiger exporten, inte tvärtom.
Ja därför flyttar han hem tillverkningen. Det ger jobb och därmed skatteintäkter.
Vi betalar gärna mer för närproducerat och ekologiskt. Så gör de.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Sabotage?
  • Evolve
  • Födda 2022

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka