@Lena Furberg ang domedagsklockan osv som figurerar i blaskpressen härhemma nu "helt plötsligt"...
Domedags apokalypsen är ju en industri för milliarder i USA sen decenniet som inte har något att göra med just Trump alls ?
Media har belyst det nu utifrån spekulationer och rädsla för Trump men det har ju inget med just honom att göra öht ?
Nejdå, det är ingen Trump-klocka, men vad jag förstod så hade "klockan" gjort ett litet skutt framåt just nu, i samband med Trumps tillträde.

Inte för att jag tror på nån klocka. Men, det är ett intressant resonemang kring hur mänskligheten kan komma att förgöra sig själv (på olika sätt). Den superintressante Brian Cox, t.ex. som gjorde BBC:s fantastiska serier The Wonders of the Universe mfl resonerar som så, att anledningen till att vi inte träffat på några andra intelligenta varelser i universum (som det borde finnas trilliarder av) är den, att den intelligenta varelsens utveckling är densamma överallt i universum; den bygger på äta eller ätas och konkurrens, samt ett mått av aggressivitet och oförmåga (ofta) till empati - och detta leder oundvikligen till att vi utplånar oss själva INNAN vi kommit tillräckligt långt för att ta oss ut i galaxen och bortom. Vi tjafsar och strider för mycket på våra planeter, av naturen, för att kunna nå längre.

Vi är på väg, vi kan utvecklas SÅ ofattbart långt - men kommer förmodligen att förgöra oss själva innan vi kommer så mycket längre.

@Lena Furberg jag fattar inte relevansen i denna tråd men självklart om man tillhör en domedags/apokalypsgrupp som den som nu rapporterats om och du belyst så hoppar klockan igång när något större alarmerande sker politiskt i världen ?
Den har hoppat igång sen ett decennie akut (och funnits i alla tider i olika former utöver det) som sagt oavsett Trump :eek:

Jag tycker om jag ska försöka hålla mig till ämnet jag själv diskuterat dvs media, och folks uppfattning om Trump utifrån media, vilket är det enda sätt folk har att bilda sig en uppfattning, att det blir en väldigt märklig "mediarapportering".

@Lena Furberg jag fattar inte relevansen i denna tråd men självklart om man tillhör en domedags/apokalypse grupp som den som nu rapporterats om och du belyst så hoppar klockan igång när något större alarmerande sker politiskt i världen ?
Den har hoppat igång sen ett decennie akut (och funnits i alla tider i olika former utöver det) som sagt oavsett Trump :eek:
Hahaha, nejjj, inte alls! Jag hade inte hört talas om den förrän idag :D Och inte tror jag på den heller (även om t.ex. Stephen Hawkins tydligen pratar om det och han är ju inte direkt nån konspirationsteorist) . Men visst funderar jag kring hur Trumps sätt att hantera saker och ting kommer att påverka planetens väl och ve.....

Ska vi snacka miljö, så är ju inte Trump den man lutar sig mot.... Heller.
Nu är det flyktingar och annat illegalt intrång på US territorium som är det viktigaste för Trump att få ordning på som det verkar och i det arbetet ingår att bygga muren. Muren kommer att vara en symbol för hela hans politik att stoppa flyktingar från världens alla hörn och då får miljön stå tillbaka för den har han inte tid med nu.

Hahaha, nejjj, inte alls! Jag hade inte hört talas om den förrän idag :D Och inte tror jag på den heller (även om t.ex. Stephen Hawkins tydligen pratar om det och han är ju inte direkt nån konspirationsteorist) . Men visst funderar jag kring hur Trumps sätt att hantera saker och ting kommer att påverka planetens väl och ve.....
Det intressanta blir ju när klockan slår 24 och världen ändå finns kvar. Hur ska det förklaras

Vad folk tror på eller inte tror på eller hur det skulle vara legitimt eller inte , går ju inte att bedöma bara för att de "generellt" - återigen- i media - ger intryck av x eller y tänker jag. Än mindre för att de råkar heta Stephen Hawking eller Jonas Svensson ;)

Väldigt många inklusive mig själv, funderar precis som du och oroas över det sistnämnda väldigt mycket .

Senast ändrad:
http://www.independent.co.uk/news/w...rought-down-soviet-union-russia-a7549696.html

Malloch ska tämja unionen? Det är ju inte någon trevlig ingång som diplomat. :cautious:

...och Trump slänger på luren i örat på Australiensiske presidenten - är det vad anhängarna kallar att vara ärlig och säga sanningen? En vuxen människa som beter sig så. Jag förstår att världen inte är helt beredd att hantera sådant från en person med ansvar för människors livsvillkor.

https://www.washingtonpost.com/worl...0e57e57e05d_story.html?utm_term=.165d6f438723

Man kanske skjuter på det, som Jehovas Vittnen gör...?

Nä, jag tror inte det fungerar riktigt så. Det är väl snarare ett "mått" på hur illa det är i världen och hur nära vi är att ta kål på oss själva, inget exakt mätbart tidsbegrepp.....
Nu säger Trump att han ska kasta ut och förgöra Johnson Amendment en gång för alla :rofl:

Man kanske skjuter på det, som Jehovas Vittnen gör...?

Nä, jag tror inte det fungerar riktigt så. Det är väl snarare ett "mått" på hur illa det är i världen och hur nära vi är att ta kål på oss själva, inget exakt mätbart tidsbegrepp.....

Fast Näe ? Jag tycker det mest är otroligt flum och som tidigare reflektion - mediaflum som bidrar till att du tex. Och många andra påverkas och drar olika slutsatser utiftån det osv .:cry:

Vissa tror på domedagen helt enkelt med massor med teorier och energi att propagera det ? Tycker som sagt det blir en annan sak än tråden .:(

Senast ändrad:
Fast Näe ? Jag tycker det mest är otroligt flum och som tidigare reflektion - mediaflum som bidrar till att du tex. Och många andra påverkas och drar olika slutsatser utiftån det osv .:cry:
Fast jag drar inga slutsatser från nån domedagsklocka direkt. Däremot är jag oroad. Men samtidigt rätt stor
Optimist och hoppas och tror att "det goda" som ju ändå lyser starkt i mänskligheten ska segra!

Vissa tror på domedagen helt enkelt med massor med teorier och energi att propagera det ? Tycker som sagt det blir en annan sak än tråden .:(
Jag tror du missförstod mig ;)

Det har jag säkert gjort :)

Stephen Hawkins och domedagsklockor osv har säkerligen gjort att jag har svårt att förstå riktigt hur du menar ang Trump som trådens ämne :) jag känner att vi är rejält off focus med det ;)
Hehe! Japp, det är inte så svårt att slingra iväg ut i universum ibland.....

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka