Tycker du att kritik mot Trump är att vara objektiv?
Eller hur sätter du upp kriterierna för vad som är objektivt?

Jag tycker att rapporteringen kring Trump är vansinnig.
Nej, han ger inte ett sympatiskt intryck.
Nej, jag tycker inte han gör rätt som bromsar lagen om djurskydd.
Ja, han gör annat som är galet också.

Men att sprida propaganda i media och på facebook om någon psykoterapeut som ställer diagnoser? (i det här fallet "malign narcissism")
Och att dela den typen av smutskastning`?
För hur man än vill se på saken (och jodå, det finns troligen ganska starka narcissistiska drag hos Trump, liksom hos många andra topp-politiker globalt och i Sverige), så är det smutskastning att sprida sådan "information".
Det enda som händer är att man piskar upp en allt mer hätsk och hatisk stämning även här i Sverige.

Det är lätt att fokus blir fel om det blir personangrepp. Som båda sidor körde stenhårt med under kampanjen. Trump värst.
Trump är inte heller ensam i sin administration .

Fokus borde ligga på den politik som drivs och de mål den har. Vilka är käpprätt åt helvete i varje enskilt förslag.

Det döljs i en massa fina ord. Som inte stämmer med förslagen. Det är lätt att se historiska paralleller.

Nej, det är inte löjeväckande, det är så det fungerar. USA ligger väldigt risigt till om en massa kompetens lämnar landet (ingenjörer, programmerare, fysiker osv). Dvs en bojkott på individnivå, inte nationsnivå. Det tar lång tid att bygga upp den typen av spetskompetens. Det har ju också börjat talas om att stora internationella konferenser inte kommer att hållas i USA längre om det blir svårt för forskare att ta sig dit (ett gyllene tillfälle för Kanada kan vi lugnt säga).

Varför tror du USA tog in en massa raketforskare från Tyskland efter 2:a världskriget? För att de hade den kompetensen redan?

Det finns många gyllene tillfällen för andra länder. Stor oro bland amerikanska Hitech företag, vars utvecklingsavdelningar ofta består av 70-80 % utrikesfödda och genererar massor av jobb i andra led.

Tillsammans med förväntade svårigheter med tullar och protektionism drar planerna igång för att minska riskerna.

Planerna är inte att anställa fler amerikaner för de finns inte. Planen är att flytta och splittra verksamhet.

Tycker du att kritik mot Trump är att vara objektiv?
Eller hur sätter du upp kriterierna för vad som är objektivt?

Jag tycker att rapporteringen kring Trump är vansinnig.
Nej, han ger inte ett sympatiskt intryck.
Nej, jag tycker inte han gör rätt som bromsar lagen om djurskydd.
Ja, han gör annat som är galet också.

Men att sprida propaganda i media och på facebook om någon psykoterapeut som ställer diagnoser? (i det här fallet "malign narcissism")
Och att dela den typen av smutskastning`?
För hur man än vill se på saken (och jodå, det finns troligen ganska starka narcissistiska drag hos Trump, liksom hos många andra topp-politiker globalt och i Sverige), så är det smutskastning att sprida sådan "information".
Det enda som händer är att man piskar upp en allt mer hätsk och hatisk stämning även här i Sverige.

Om Trump ar sympatisk har inget att gora med objectivitet. Att vara objektiv ar att raportera om ALLT vare sig det ar kritik eller berom . Rapporter behovs vare sig det ar hans utbrott om hur manga som tittade pa hans inauguration, hans stop av beviljade visum efter noggrann bakgrunds koll fran de lander som han INTE har affarer med, eller den omtalade muren som manga gillar.
Om jag sager att muren och visa stoppet ar katastrofalt ar det min uppfattning, och om min granne sager att det ar det basta EVER ar det grannen's uppfattning som bada ar lika ratt ... dock inte alls objektiva.
Raporteringen behover vi dock och manga TV stationer har numera standigt en panel med lika manga roster for som emot ... mer objectivt an sa tror jag att det ar svart att raportera om politik.

Jag har inte sett nagra av de vedertagna media saga nagonting om nagon "diagnos" eller annan smutskastning. (Jag har faktiskt inte sett det pa Facebook heller, daremot i Svenska medier [i.e. Aftonbladet eller Expressen] och har pa Buke.)

Alltså - jag börjar lida av akut Trump Overload nu. Trump, Trump, Trump. Överallt och hela tiden. Det är illa - att vara Trump-utmattad redan efter ett par veckor. Det kanske är det som är meningen? Att man efter ett tag liksom kapitulerar och tänker att det får bli som det blir, man kan ändå inget göra. Och hoppas på ett maktbyte om 4 år.

Om Trump ar sympatisk har inget att gora med objectivitet. Att vara objektiv ar att raportera om ALLT vare sig det ar kritik eller berom . Rapporter behovs vare sig det ar hans utbrott om hur manga som tittade pa hans inauguration, hans stop av beviljade visum efter noggrann bakgrunds koll fran de lander som han INTE har affarer med, eller den omtalade muren som manga gillar.
Om jag sager att muren och visa stoppet ar katastrofalt ar det min uppfattning, och om min granne sager att det ar det basta EVER ar det grannen's uppfattning som bada ar lika ratt ... dock inte alls objektiva.
Raporteringen behover vi dock och manga TV stationer har numera standigt en panel med lika manga roster for som emot ... mer objectivt an sa tror jag att det ar svart att raportera om politik.

Jag har inte sett nagra av de vedertagna media saga nagonting om nagon "diagnos" eller annan smutskastning. (Jag har faktiskt inte sett det pa Facebook heller, daremot i Svenska medier [i.e. Aftonbladet eller Expressen] och har pa Buke.)

Oj wow... jag ser det verkligen all over i amerikanska media varje dag och har gjort genom hela valkampanjen :confused:

The New Yorker, Huffington Post, Washington Post som exempel .

Tex denna, men många, många - VÄLDIGT många andra av betydligt "skarpare" nivå , med diagnoser och hån och idiotförklaringar ?
https://www.google.se/amp/s/www.was...-at-donald-trumps-inauguration/?client=safari

Oj wow... jag ser det verkligen all over i amerikanska media varje dag och har gjort genom hela valkampanjen :confused:

Tex denna, men många, många - VÄLDIGT många andra av betydligt "skarpare" nivå , med diagnoser och hån och idiotförklaringar ?
https://www.google.se/amp/s/www.was...-at-donald-trumps-inauguration/?client=safari

Exemplen du tog är nog rätt fel om man ska få båda sidorna. Det är ju Liberal media med i huvudsak Demokratiska sympatier.

Exemplen du tog är nog rätt fel om man ska få båda sidorna. Det är ju Liberal media med i huvudsak Demokratiska sympatier.

What ?
Har du läst vad jag skrivit tidigare i denna tråd ?

Ja det är hela poängen att exemplen är demokratmedia ? Det har inget med professionellt mediarapportering att göra alls ! Än mindre med det jag svarade på ? @hästflicka har inte sett några namecalling medier, utom av svenska medier och på bukefalos ? Inte ens på fejjan ?

Knapplån på mig själv :
Off topic ang det jag engagerat mig i ämnesmässigt i tråden...

Här har vi en annan intressant Sociala media reflektion för att "vända på vinkeln"

Senast ändrad:
Alltså - jag börjar lida av akut Trump Overload nu. Trump, Trump, Trump. Överallt och hela tiden. Det är illa - att vara Trump-utmattad redan efter ett par veckor. Det kanske är det som är meningen? Att man efter ett tag liksom kapitulerar och tänker att det får bli som det blir, man kan ändå inget göra. Och hoppas på ett maktbyte om 4 år.

Det liknas ibland med " flooding" på hund begreppsmässigt :p

Skämt åsido så nej - det finns ingen mening med det från medierna att trötta ut folk att inte orka bry sig ? Varför skulle medierna vilja det ? :confused:

Däremot så är det kaos Socialpolitiskt i landet just nu och medierna "rapporterar" utifrån det i spinn .

Det liknas ibland med " flooding" på hund begreppsmässigt :p

Skämt åsido så nej - det finns ingen mening med det från medierna att trötta ut folk att inte orka bry sig ? Varför skulle medierna vilja det ? :confused:

Däremot så är det kaos Socialpolitiskt i landet just nu och medierna "rapporterar" utifrån det i spinn .
Nej jag menar inte att medierna skulle vilja trubba av oss, jag tänkte i riktigt konspirationsteoretisk anda att Trumps regering kanske tröttar ut folk med en massa tjafs så ingen till slut orkar mer utan bara låter honom hållas. Så ÄR det givetvis inte, men..... Sen vet jag inte hur media - och folket - kan påverka situationen, på annat sätt än att se till att karln bara får sitta en period. Demokraterna måste hitta, snabbt, en RIKTIGT riktigt grymt bra kandidat!!

Trump är det bästa som har hänt. Hansäger verkligen vad han tycker tillskillnad från dom som säger vad dom tycker när kameran är i off läge. Nä fram för rakryggade politiker som törs säga som det är. Det kommer vi att få se mer av i världen :bump:

For mig ar det dar verkligen inte nyheter. Alls.
Jag laser mest ARTIKLAR i New York Times, Washington Post, Chicago tribune, and Los Angeles Times nar jag laser nyheter. Jag laser valdigt lite pa natet ... jag gillar att halla en tidning i handen, men jag tittar da och da upp specifica artiklar eller ledare pa namnda tidningars websidor. Pa TV tittar jag pa allt fran Fox till MSNBC ... alla utom ett fatal med starka vinklingar at ena eller andra hallet. Som jag ser det ar det det enda sattet jag kan halla mig sa objektiv som mojligt.
Alla har sina vinklingar pa alla nyheter. Motstandssidan forlojligar och hanar varandra regelmassigt numera. Jag ser ingen skillnad nu gentemot hur det var nar Obama blev vald ...(Utom Mc Cain som holl sig till sanningen och skotte en supersnygg kampanj som inte matade rykten om att Obama var Muslim) eller Bush och Gore (Dar Gore skotte den "snyggare" kampanjen). Alla gor sitt basta att svartmala (lat oss bara saga "Birther issuet") och delegitimize den andra.
Han och idiotforklaringar var manga och tydliga mot Hillary ocksa ... det ingar (tyvarr) i bilden numera. Sjalv undviker jag att lasa den sortens smorja. Nar jag vill ha nyheter tittar jag pa nyheter, kollar facta och bildar min egen uppfattning.

Pa FB klickar jag inte pa Politiska lankar, om jag undrar over en rubrik faktcheckar jag den. SA ... jag ser inte den smorjan du lankade till da jag inte anser att det hor till den politiska debatten. (Men visst skulle jag kunna skratta at nagot liknande MOT mina varderingar och asikter tillsammans med vanninor och ett par glas vin. Men inte ar det kvalificerat som nyheter inte.)

Trump är det bästa som har hänt. Hansäger verkligen vad han tycker tillskillnad från dom som säger vad dom tycker när kameran är i off läge. Nä fram för rakryggade politiker som törs säga som det är. Det kommer vi att få se mer av i världen :bump:
Tänk vilka olika intryck en kan få, för mig ger Trump intryck av att vara en opportunist vilken säger det som någon viskar i hans öra just nu eller vad han ser på tv.

@hastflicka hm..... Jag tror vi pratar förbi varandra en hel del. Jag tycker jag varit noga med att skriva tidSKRIFTER tex när jag nämnt de jag gjort. Med andra ord, de är inte nyhetsRAPPORTERING precis som du säger, nej.
Jag har (hoppas jag) varit tydlig diskussionen igenom att jag addresserat Amerikanska MEDIER och väldigt många uttrycker sig och porträtterar sina "sanningar".... Men jag har nog inte varit så tydlig som jag trodde.

Jag håller med dig i grunden.

Tänk vilka olika intryck en kan få, för mig ger Trump intryck av att vara en opportunist vilken säger det som någon viskar i hans öra just nu eller vad han ser på tv.
Det värsta samtalet hittils. Nu tänker Trump sätta stopp för Flyktingarna som Australien inte vill ha in skickas ju till Manus, Nya Guinea och Nauru. Då har ju Obama tydligen in gått avtal med Australien att dessa ska erbjudas vidarebosättning i US vilket har fått Trump att gå i taket. "Dum deal", det värsta avtal någonsin, sa Trump:laugh:, enligt Washington Post.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wBl2P/trump-avbrot-samtal-med-turnbull-efter-flyktingbrak

Det ÄR ovanligt, faktiskt, med en president som infriar sina högtflygande vallöften så som Trump försöker göra. Många trodde nog att det enbart var valfläsk.

Men att han säger som han tycker och står för det, gör honom knappast lämplig som president av den anledningen. Det vore ju bisarrt. Han verkar dessutom lättprovocerad på ett oroväckande sätt. Minsta lilla motgång så går han igång på Twitter som en 11-åring.

Jag såg att den sk Dooms Day Clock tagit ett skutt framåt mot Midnatt, sedan Trump kom till makten. Nu är det 2 1/2 "minut" kvar..... (Det är inget religiöst utan en slags beräkning som bl.a. Stephen Hawkins pratar om, när dagen kommer då mänskligheten utplånar sig själv.....)

Det värsta samtalet hittils. Nu tänker Trump sätta stopp för Flyktingarna som Australien inte vill ha in skickas ju till Manus, Nya Guinea och Nauru. Då har ju Obama tydligen in gått avtal med Australien att dessa ska erbjudas vidarebosättning i US vilket har fått Trump att gå i taket. "Dum deal", det värsta avtal någonsin, sa Trump:laugh:, enligt Washington Post.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wBl2P/trump-avbrot-samtal-med-turnbull-efter-flyktingbrak
Australien anses vara USAs trognaste allierade i världen.

Australien har deltagit på USAs sida i varenda skärmytslingar USA har haft sedan 2:a världskriget.

Nu, två veckor efter Trump tillträdde, offentligt gräl.

"Har du sådana vänner behöver du inga fiender."

Senast ändrad:
Det ÄR ovanligt, faktiskt, med en president som infriar sina högtflygande vallöften så som Trump försöker göra. Många trodde nog att det enbart var valfläsk.

Men att han säger som han tycker och står för det, gör honom knappast lämplig som president av den anledningen. Det vore ju bisarrt. Han verkar dessutom lättprovocerad på ett oroväckande sätt. Minsta lilla motgång så går han igång på Twitter som en 11-åring.

Jag såg att den sk Dooms Day Clock tagit ett skutt framåt mot Midnatt, sedan Trump kom till makten. Nu är det 2 1/2 "minut" kvar..... (Det är inget religiöst utan en slags beräkning som bl.a. Stephen Hawkins pratar om, när dagen kommer då mänskligheten utplånar sig själv.....)
Nu äntligen är det en ledare som verkligen infriar sina vallöften. Såg också det där med 150 sekunder. Men när sätts klockan igång så att dom där 150 sekunderna börjar ticka och utplåningen startar :confused:.
Nu är i alla fall hela etablissemanget skitskraja för att US ska börja kontraktera handelsavtal för enskilda länder inom EU och INTE med själva EU. Det betyder att det finns risk för att etablissemanget inte blir försörjt utan måste hitta andra som försörjer dom eller så går dom under :up:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka