(kanske Buke är en tidsbov för mig??? )
Alltså.... hade jag ägnat all tid jag i dagsläget sitter på Buke åt städning... jjisses vad rent vi hade haft det
I övrigt vill jag nog inte reflektera över hur (icke-)ofta jag städar
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
(kanske Buke är en tidsbov för mig??? )
Japp, hur ofta dammsuger/torkar ni era väggar/tak?
Putsar fönster?
Dammar/dammsuger/torkar golv?
Tar inte lång stund/dag om man städar varje dag, för det hinner aldrig bli speciellt mycket att "röja upp". Föredrar att städa kring 15 minuter/dag än timtal eller heldag nån gång ibland för att det gått så långt att det då är ett måste att städa.
Betydligt mycket mindre. Jag är helt tvärtom mot dig. Röjer hellre hela lägenheten en gång då och då än plockar lite smått varje dag. Men jag bor å andra sidan med en treåring som plockar fram saker fortare än jag hinner ta väck dem igen. Då är det mer tidseffektivt att städa när hon inte är hemma!Hur mycket tankekraft tar det att städa i timtal/flera dagar för att det blivit ett nödvändigt måste som inte går att undvika längre?
Det handlar ju om prioriteringar. Jag prioriterar att vara med mitt barn och sen min egen tid och återhämtning. Att resa mig nu och ta hand om de påsar som står i hallen kräver för mycket mental energi för att det ska vara värt det.Jag har haft småbarn jag med, djur, hundar och hela balunsen men föredrar som sagt personligen att ha rent och fräscht hela tiden än rent bara ibland där jag bor.
Det ifrågasatte jag inte heller så det får stå för dig. Jag bara förklarar hur andra, i detta fallet jag själv, fungerar.Kan lova att inget av mina barn någonsin inte haft högst prioritet vad gäller tid och energi!
Jag hatar verkligen att städa. Gör det så sällan som möjligt..Japp, hur ofta dammsuger/torkar ni era väggar/tak?
Putsar fönster?
Dammar/dammsuger/torkar golv?
Någon som törs erkänna sina "snuskiga" vanor (eller brist på desamma??)
Insåg nu i min städiver att jag nog aldrig tidigare ägnat taken en sån omtanke.... Visst har jag dammsugit bort spindelväv och så, men inte tusan har jag TVÄTTAT dem!
Och ja, jag har bott här snart 24 år
Blev oerhört glad förra sommaren när min veterinär talade om att hon inte putsat fönstren på 5 år
Typiskt hästmänniskor, eller???
Du själv insinuerade ju att alla bör klara av att lägga 15 min om dagen på städning. Jag försöker förklara att så inte är fallet. Jag lägger inga som helst värderingar i hur du lever, jag säger bara att alla inte kan fungera lika.Att skriva att Du prioriterar tid med ditt barn före att städa är faktiskt lite att indikera att jag inte gjort det eftersom jag tar en kort stund varje dag för att städa.
Hur andra har det, deras liv, deras hem, de som bor där, deras val så för mig finns inget behov av att peka på vad jag tycker om det..