Trötta råttor?

O

Orzon

Jag har två rått honor. Dom är ca 2 år nu och sista tiden sover dom mest. :(
Jag känner inte igen dom längre och börjar fundera på om dom börjar bli gamla eller om det är något annat fel.
Dom äter bra och när dom är vakna så verkar dom pigga och glada, men mesta tiden sover dom.

Är det förklädda hamstrar jag har, som även sover på nätterna??? :eek:

Sv: Trötta råttor?

Mja, de brukar väl bli så när de är gamla...

Är samma sak här, Diva sover grymt mycket mer än innan och även hon börjar bli gammal med sina 2½ år...

Jag vägrar! Dom är inte gamla! Dom var ju nyss bäbisar! :(

Jag trodde dom i alla fall skulle leva 3-5 år.
Så jäkla gamla kan dom ju inte vara. :crazy:

Nejnej, de brukar leva i ungefär 2 år... 3 år är sällsynt, finns någon enstaka här och där som blivit 4...

Nu ska jag gå in i ett hörn och sura! :(

Jag har två pentionärer alltså?????????

Just nu tycker jag inte om dej zebran!
Jag hade hoppats på att du skulle ordinera lite aktiviteter, ändrad kost eller b-vitaminer.....

Men....nej!
:crazy:

(men jag tycker om dej i alla fall :love: )
Fan ta snabb nedbrytning av goa djur. Jag hade ju gärna haft kvar LottaRåtta i några år till!

Mycket energirik och god mat sitter ju finfint annars ;)
Och simträna så de håller bakbensmusklerna i trim, de kan ha en tendens att bli svaga hos en del.

Annars är det inte så mycket att göra åt det, svårt att stoppa åldrande ;) Tyvärr, för jag vill göra det själv också... :(

Tack Zebran. Nu ska jag gulla med min gamla råtta och hoppas hon slår världsrekord. Hon ska bli minst 10 år!
:bump:
(den andra skiter jag i för den är tråkig och bara kompis till Lotta)

Måtte Diva vara med och slåss om titeln som världens älsta rådis! :D

Tur man har Zebran som har koll på det där med Rådisar. :bow:

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 974
Senast: Anonymisten
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 981
Senast: manda
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 299
Senast: Freazer
·
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 408
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama