Trött på skiten

Sv: Trött på skiten

Fast det finns ju olika suturmaterial. Bara för att hunden reagerar på det ena behöver den inte reagera på den andra. Oftast tål de såna som löser upp sig själva sämre än såna som tas bort, just för att de blir kvar i kroppen längre och för att det är en process av värme och vätska som gör att trådarna löser upp sig själva.

Det var precis det jag skrev. Att hundar kan reagera på olika material.
Hoppas verkligen att han blir bra nu..

Han kommer ligga inne över helgen minst för för att få ordentlig sårvård och så att infektionen verkligen ska vara hävd innan han kommer hem.

Och några kostnader kommer vi inte behöva oroa oss för! :)

Skönt med lite positiva besked bland allt elände! Här håller vi tummar och tassar för att han ska bli bra så fort som möjligt!

Grabben är fortfarande kvar på djursjukhuset, åttonde dagen idag. Han blir bättre men var idag inte helt bra. Förhoppningsvis får han komma hem imorgon. Börjar bli en långdragen historia det här, och jag orkar inte ens tänka på hur den stackars hunden ser ut och mår efter åtta dagar i bur :cry:

Stackars liten :( Hoppas verkligen att han får bli frisk och får komma hem nu för det låter verkligen inte roligt alls :(

Vilken vovve är det? Minstingen?

Håller tummarna för er att han ska kunna vara hemma nu efter denna gång!
Tråkigt när man tappar förtroende för folk :(

Fy sjutton vilken otur ni har haft:( Stackars kraken, hoppas verkligen att det blir bra en gång för alla nu!!

Men det var då tusan vilken tid det ska ta att läka! Är de helt 100 på vad det är som är fel nu då?

Dom vet fortfarande inte hur det kommer sig att det blev såhär illa. Men nu äter han en antibiotika (Kefavet) som inte ska vara lika bred som Baytril utan mer för den här typen av infektion. Dränaget satt tills i måndags, och i tisdags kväll hämtade vi hem en mycket trött hund :love: Han var jättefin i pälsen och hade gått upp lite i vikt igen, men är självklart väldigt omusklad efter åtta dagar i bur. Sov hela natten och dagen igår förutom små rastningsrundor. Idag är han mer på alerten och vill hitta på saker :)

Sårstatus igår innan tvätt:
1604810_10152180166996413_1619231450_n.jpg

Idag innan tvätt:
1939925_10152181909556413_893731345_n.jpg

Antibiotika och antiinflammatoriskt ska han äta till på tisdag, och om det inte blir sämre ska jag ta stygnen själv på måndag annars får vi åka in och ta dom så dom får kolla på honom.

Senast ändrad:

Håller tummarna nu för att det går vägen! Vilken jäkla otur ni haft... Pussa han från mig (saknar flatpussarna!!)

Vad skönt att det verkar gett med sig, på sista bilden ser det ju fint ut :)
Stackarn, snacka om otur!

Liknande trådar

Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
4 134
Senast: tott
·
Kropp & Själ Hur får man en anhörig som de senaste åren (ca fem) inte riktigt fullt ut klarat av att ta hand om sig själv att förstå behovet av hjälp...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
14 127
Hundhälsa Jag behöver råd, och eftersom jag inte har någon annan att rådfråga, vänder jag tillbaka till min ungdoms forum ... Det här blinr långt...
Svar
6
· Visningar
2 259
Hästvård Min häst gick omkull i hagen i förrgår och dammade rakt igenom staketet så två stolpar går av. På något vis skär han sig strax under...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
21 331
Senast: Messy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Annonsera mera hundar 2