Trött på skiten

Sv: Trött på skiten

Vovve inlagd igen. Ska öppnad på nytt.

Malibu: Vi har spånat kring det, men vetten sa att det då blir en inflammation och inte en infektion med var och hela skiten. Jag vet faktiskt inte..

Vovve inlagd igen. Ska öppnad på nytt.

Malibu: Vi har spånat kring det, men vetten sa att det då blir en inflammation och inte en infektion med var och hela skiten. Jag vet faktiskt inte..

Det behöver inte vara så. Jag har haft en chowchowtik som reagerade på stygnen genom att vara och få infektion. Såret läkte när de bytte ut stygnen mot ett annat material.

Bakterieprover tagna tre gånger. Idag kollade vetten i mikroskop med, men såg inget konstigt. Jag gissar att dom tar någon form av prov när dom opererar med..

Var det sådana stygn som löser upp sig själv? För det är vad han har haft. Och själva såret som man ser, det i huden, har varit jättefint hela tiden. Det var helt läkt nu, förutom där dränslangen satt.

626F6340-A633-49AA-BACF-B990054426EA_zps3f3puufx.jpg

626F6340-A633-49AA-BACF-B990054426EA_zps3f3puufx.jpg

Såhär såg det ut igår, bara en liten stund efter vi tvättat. Idag var varet med blodblandat. Och luktade ILLA.

Då var grabben opererad. Mängder av nekros inuti honom, och flera varbölder. Och nu sa veterinären att det kan vara dom invändiga stygnen han reagerat på, TROTS att vi har frågat TRE gånger varav den här veterinären en gång och fick då ett "Nej det tror jag inte" till svar! Kan komma krävas en eller två operationer till, utöver denna. Jävlar alltså!!

Stackars liten :( Hoppas att han blir frisk iallafall nu då. Jag håller verkligen tummarna för honom.

Precis som jag tänkte alltså! Sådant här ska inte krångla, men man kan aldrig veta vilket djur som drabbas av suturreaktion i förväg. Dock skulle man ju kanske öppnat upp honom tidigare, men det är svårt att uttala sig om så här över nätet. Hoppas verkligen att det ordnar sig nu!

Ja det är så otroligt synd att vi har fått åka fram och tillbaka fem gånger (Sex om man räknar när dom satte dränaget) innan dom insåg att det krävdes en operation till :( Att vi dessutom haft fem olika veterinärer gör mig inte mer nöjd.

Jag antar att ni har tagit upp detta med personalen? Annars tycker jag verkligen att ni ska göra detta. Man ska inte behöva åka in så många gånger pga en suturreaktion och om ni känner er missnöjda är det viktigt att kliniken får reda på det så att man kanske kan ändra sina rutiner. Där jag jobbar har vi till exempel en mailadress som ges ut till mindre nöjda kunder, den kontrolleras dagligen och vidarebefordras till ansvariga för kundvård och den personen tar då kontakt med kunden och ser över vad som behövs göras etc.

Måste ni betala något?

Jag hoppas verkligen inte ni behöver betala.

Stackars vovven, håller alla tummar och tår att det ska vända nu.

Vet inte riktigt hur det ser ut med betalning, men vi kommer inte acceptera vad som helst..

Kommer absolut tala om igen att vi är missnöjda med hur dom hanterat det hela, ska kika på hur dom vill ta emot det så att säga.

Var det sådana stygn som löser upp sig själv? För det är vad han har haft. Och själva såret som man ser, det i huden, har varit jättefint hela tiden. Det var helt läkt nu, förutom där dränslangen satt.

Det har ingen betydelse vad det är för stygn- Tål de inte stygnen så gör de inte oavsett om de löser upp sig själva eller inte.
KAn det vara så att det är dränet som hunden inte tål?

Hunden opererades på torsdagen, på söndagen sprack såret upp och varet började rinna. Måndag morgon satte dom dränaget. Så dränaget är inte orsaken till infektionen men jag vet inte om det kan vara bidragande till att han inte läkt. Ingen aning faktiskt.

Fast det finns ju olika suturmaterial. Bara för att hunden reagerar på det ena behöver den inte reagera på den andra. Oftast tål de såna som löser upp sig själva sämre än såna som tas bort, just för att de blir kvar i kroppen längre och för att det är en process av värme och vätska som gör att trådarna löser upp sig själva.

Då var grabben opererad. Mängder av nekros inuti honom, och flera varbölder. Och nu sa veterinären att det kan vara dom invändiga stygnen han reagerat på, TROTS att vi har frågat TRE gånger varav den här veterinären en gång och fick då ett "Nej det tror jag inte" till svar! Kan komma krävas en eller två operationer till, utöver denna. Jävlar alltså!!

Usch vad jobbigt! Jäkligt trist. Förstår att det är skitjobbigt på alla sätt och hoppas det blir ordning nu då.

Liknande trådar

Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
4 134
Senast: tott
·
Kropp & Själ Hur får man en anhörig som de senaste åren (ca fem) inte riktigt fullt ut klarat av att ta hand om sig själv att förstå behovet av hjälp...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
14 127
Hundhälsa Jag behöver råd, och eftersom jag inte har någon annan att rådfråga, vänder jag tillbaka till min ungdoms forum ... Det här blinr långt...
Svar
6
· Visningar
2 259
Hästvård Min häst gick omkull i hagen i förrgår och dammade rakt igenom staketet så två stolpar går av. På något vis skär han sig strax under...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
21 331
Senast: Messy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Annonsera mera hundar 2