Trött hund

LNellen

Trådstartare
En av mina hundar (cockerhane på 8 år) har i kanske två dagar varit ovanligt trött och loj. Han brukar alltid vara så himla glad och positiv till allt men nu är det som att han inte orkar med. Han äter (det brukar iofs oftast inte vara ett så stort problem, cocker som han är ;) ) och dricker bra så men går ganska lojt på promenaderna och här hemma. Han vill inte hoppa upp i sängen/bilen och klättrar upp i soffan istället för att hoppa. Han har inga andra symtom vad jag kan se. Vad kan detta vara? :confused: Bör jag ringa veterinären omgående eller ska jag vänta och se?

Sv: Trött hund

Tycker det alltid är en bra ide att kolla med veterinären, när min förra hund blev trött och inte orkade lika mycket och blev andfådd lätt så visade det sig att hon hade hjärtfel och lungorna var fyllda med vatten. Nu vet jag inte om cocker har samma hjärtproblem som cavalierer har men värt att kolla upp.

Kan vara så många olika saker som ger trötthet. Kontakta veterinär för en koll och kanske lite blodprover.

Inte säkert att han är trött. Kanske har han ont i ryggen eller nacken och så gör det mindre ont om han är lugn och stilla. Vattensvans gör också ont när de rör sig. Om han är okastrerad, prostata. Uvi? Men som de andra säger, det kan vara många olika saker. Ta tempen på honom innan du ringer, förmodligen blir det första frågan. Kissar o bajsar han på vanligt sätt? Helt klart bäst är om du ringer måndag morgon.

Tillägg: Det är din beskrivning på att han inte hoppar upp som gör att jag gissar på nack/ryggont allra först.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag har en unghund på 15mån som sen en tid tillbaka börjat lyfta upp höger fram tass väldigt ofta, trodde först att det hade att...
Svar
0
· Visningar
442
Senast: Redfox
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 367
Senast: Hellhound
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 419
Senast: Migo
·
Hundhälsa Försökte hålla de kort, men gick inte så bra. Vet inte hur jag ska hantera denna situation då min hund morrar åt mig, kanske någon här...
2
Svar
38
· Visningar
5 418
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård