Trotsålder frågor....

lakrits

Trådstartare
Var eran hund/hundar i någon trotsålder? Vid vilken ålder?
Vad gjorde dom? Vad gjorde ni?
Tik, hane?
 
Sv: Trotsålder frågor....

Ingen som haft en hund som varit i trotsålder? Är det kanske mer korrekt att säga pubertet eller könsmognad? :)
 
Sv: Trotsålder frågor....

Min hund har varit i trotsåldern sedan han upptäckte att han inte måste följa efter matte över allt. Dvs. från 4 månaders ålder ca.
Värst var han nog när han var 5 månader. Nu är han 9 månader och håller på att bli könsmogen men är faktiskt inte lika jävlig.

Han trotsade genom att hoppa runt och skälla + nafsa mig i armarna när han inte fick som han ville.
 
Sv: Trotsålder frågor....

min kille är i könsmognadspeiod nu, är 11 månader, och han är riktigt jobbig mot andra hundar. Han skäller som en galning och hoppar och drar i kopplet , det är skitjobbigt speciellt eftersom han är så stor, jag tippar på att han väger 35 kg iallafall. ska väga han idag tänkte jag.. så jag hoppas verkligen att han skärper till sig tills han blir fullvuxen och ännu starkare, för jag orkar knappt hålla han nu. jag hade en jättebra koppelgrej som han inte kunde dra med, sån som gick under frambenen, men den bet hundskrället sönder nyss :smirk:
men han är nog mest jobbig mot hundar för att han är osäker, han är supersnäll och mesig när han väl kommer fram till en hund, men han låter ju och ser ut som att han vill mörda den andra hunden :mad:
 
Sv: Trotsålder frågor....

Jag får mord i tankarna när han gör så.... Det svåraste är att huxflux glömma den ilskan och frustrationen och vara jättesnäll och glad när han gör rätt...:devil:
Det enda som hjälper är att ignorera... gärna gäspa samtidigt...
Just det ... det hjälpte när min tränare sprutade vatten på honom... men om jag gör det så går han bara upp i varv ännu mer....
Han är lättsåld då...
 
Sv: Trotsålder frågor....

Haha... ja, Alabama är inte dyr när hon vid lösträning springer ifatt mig, skäller & hoppar upp & "knuffar" mig i baken & sen kutar iväg igen... dessutom ser hon skitlycklig ut.

& som du säger, sen ska man vara supermatte & berömma & klappa om när hon kommer in på inkallningen... ujujuj, det tar på krafterna *s*
 
Sv: Trotsålder frågor....

Du skojar!:rofl: Enzo gör nästan likadant.
Speciellt när vi tränar "stanna". Jag går ifrån honom med ryggen mot och rätt var det är så känner jag 35 kg. hund rakt i ryggen.:eek: :D
Även han ser överlycklig ut och studsar rundor. "Kom igen matte, få se vad du går för! Du hinner aaaldrig ifatt mig!"

Han gjorde exakt så för övrigt på det lilla slutprvet på grundkursen i lydnad....:o
 
Sv: Trotsålder frågor....

:rofl: Att det kan vara så kul när man läser det men vara så enerverande just vid tillfället :angel:

Vi har inte kommit längre än till anmälan till unghundskursen men jag tänka mig att min lilla dam (som "bara" väger 29 kilo nu) kommer att hitta på nåt liknande så att man får skämmas ordentligt när det blir dax för slutprov & liknande :p
 

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
10 11 12
Svar
228
· Visningar
12 295
Senast: MML
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
981
Senast: Myrten
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 081
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
762
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp