Sv: trotjänaravlivning?
Har också gjort en trotjänaravlivning på min gamling för några år sedan, med bult.
Det kom en helt fantastisk kille och han tog det jättelungt hela tiden och berättade hur det skulle gå till, vi fick säga till själva när vi kände oss OK att genomföra det.
När det var dags stod min häst och blev kliad på halsen och slappnade av och bara hade det mysigt medans killen gjorde det han skulle.
Allt gick jättefort, och hästen hann aldrig bli rädd eller stressad alls, vilket han skulle blivit om vi skickat iväg honom någonstans.
Efteråt fick vi tid på oss att säga hej då innan killen bad oss gå in när han skulle lyfta upp hästen i containern, han brukade göra det eftersom många tyckte det såg lite otäckt ut.
Hästen avblodades inne i containern, så det behövde vi inte heller se. Sedan kom han in när han var klar och hörde hur vi tyckte att det hade gått, frågade om han hade kunnat gjort det på något bättre sätt för vår skull o.s.v. han var helt enkelt fantastisk.
Nästa gång jag måste ta bort en häst så kommer jag att fråga om det går att få samma kille som kommer ut, skrev nämligen upp vad han hette, vill att mina hästar jag har nu ska få samma fina slut som min gamling fick då.