Trossnäs, midsommar

Sv: Trossnäs, midsommar

hoppas iaf att de där två spetsarna som vi red förbi är med i *, för då slipper jag rida runt dem (gick ju omkull där :p)

stora inhoppet i vattnet, säkert de där smalhindrena vid banken, och coffin eller vad det var vid hinder 7 som vi hoppade på majtävlingarna. i cnc* alltså.

skulle gissa att lättklassbanan går på ungefär samma hinder som i maj....

Hehe, juste, men tror du * och jsm går på samma bana? jsm är ju en elit. :crazy:

det är ju hur som helst åxå en cnc*....

jo, det har du väldigt rätt i :p
Dom kanske är lata o har samma bana. :D

Kan skvallra om att det är ca 10 till 12 nya hinder med på banan.... :) Spetsarna som nämnts är breddade och till tuffade mm mm. Banan är jättefin och många nymodigheter och ombyggnationer är det, vattnet kommer ni definitivt inte att känna igen. I år har Nalle och Björn överträffat sig själva :bump: Vi har fått drygt 190 anmälda så 90klassen samt lätt ponnyklass får gå på torsdag kväll på Lillerud och sörmon för att få tiden och räcka till (slippa lotta)samt att spara på vår gräshoppbana som lämnar endel övrigt att önska om det är dåligt väder.... :cry: Hel stopp på efteranmälningar . Meddelande till ryttare och preliminära startlistor kommer ut på hemsidan imorgon förhoppningsvis :)

Ojojoj! Va roligt!
Funderar på att kanske byta till lätt klassen, vill inte att något ska hända :crazy:
Hoppas hoppbanan håller, spec. för jsm-arna eftersom hoppningen går sist på söndagen.. skulle man inte kunna lägga den på någon av grusbanorna då istället? eftersom all dressyr är avklarad då?

Oj, jösses :eek: Jag måste bara få säga att jag tycker att ni gör rätt som kör på torsdagen istället för att lotta. Med den tävlingsterminen som varit/är iår så behövs alla tävlingstilfällen som finns :crazy:
Själv får jag ju se om jag dyker upp överhuvudtaget, min pålle är lite öm i ena sulan för tillfället. Han markerar liiite när han springer på grus så förhoppningsvis är det inte så farligt!

å vad kul!!! både jag och pålle längtar efter något stort och klurigt :bump:

men så mycket anmälningar :eek:
:bow: till er som inte lottar!

Om det är rena leråkern så flyttar vi hoppningen, Överdomaren brukar ta beslut på morgonkvisten på söndagen, det är ju lite "lyxigt/speciellt" med att köra på fullstor välklippt gräsbana (dressyrbanorna räcker inte riktigt till för att få fullstor lämplig bana till mästerskap, men ibland får man kompromissa).

Jättekul att det är så många som vill komma till oss :banana:

Hoppas bara att vår lilla funktionärsstab räcker till! Är det någon som bor i värmland och är sugen på att vara hinderdomare i terrängen eller hjälpa till på hoppbanan så är vi evigt tacksamma :bow: PMa mig isåfall så ska jag se till att ni får tider och ev utbildning :D

Nelle: Hoppas din häst hinner krya på sig!

Har det blivit några nya hinder på ponnyernas msva bana?

Ah! Panik! Jag har just insett att jag har blandat ihop trossnäs och boxholms proppar (jobbig med samma anmälningsdag :crazy: ). Jag har fått för mig att allt skulle betalas på plats... Undrar om jag fortfarande finns med eller inte? Nu blir jag helvelig både med tanke på det och min orena häst :cry:

Oj, usch, hjälp, jobbigt :crazy:
Iof brukar folk vara sjyssta om man missat betala, men eftersom dom har så många anmälningar och, tror att, enligt TR måste man betala inom tiden, kanske dom tar bort dig :( . Ring o fråga! *Håller tummarna (för att pållen blir bra också)*

Neeej vad jobbigt!

hoppas allt ordnar sej med både hästen och anmälan!

Murray skrev:
Ojojoj! Va roligt!
Funderar på att kanske byta till lätt klassen, vill inte att något ska hända :crazy:
Hoppas hoppbanan håller, spec. för jsm-arna eftersom hoppningen går sist på söndagen.. skulle man inte kunna lägga den på någon av grusbanorna då istället? eftersom all dressyr är avklarad då?

SKulle inte du rida JSM då?? Jag lovar dig att Sigge kommer fixa det i terrängen, det är bara att hålla i sig :D JSM brukade gå i 3-dagars varianten förr eller iallafall med lite distanser och terrängbanan var längre men nu i dom nya formaten skulle jag tippa på att JSM banan är likadan som den vanliga * banan.

Å andra sidan vad som blir svårt i trossnäs är ju att hindren kommer så fort bland träden och kurvorna, då är det mkt enklare att rida en sådan bana som Falkenbergs CIC* även om hindren är större så presenteras dom på ett bättre sätt för hästen eftersom banan är öppen, så det är alltid en extra svårighet att rida på banor som går så mkt i skogen som trossnäs gör.

Något år för längesedan så flyttade dom hela hoppningen till grusbanan kommer jag ihåg.

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
533
Senast: Mli
·
Tävling Får jag som 15-åring tävla en B-ponny i en LE avdelning b? Gäller det samma regler i klasser som är bedömning A (clear round)...
Svar
3
· Visningar
806
Senast: Fiorano
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 435
Senast: Grazing
·
Fritid Kommer landa på Gardermoen ett par dagar innan midsommar och är ledig till efter midsommar, så funderar på att stanna kvar i Norge 2-3...
Svar
11
· Visningar
584
Senast: Fideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka