Trossnäs, midsommar

Sv: Trossnäs, midsommar

Jo, Sigge kommer säkert hoppa allt som jag ber honom. Men ändå, herregud, hur länge har jag haft honom? 5 månader kanske, jag har inte bråttom. Vi åker dit, kollar banan och sen får jag känna hur det känns, om jag klarar av det. :angel:
Men elin, vart bor du någonstans?

Nä hade jag varit du hade jag ridit hela denna säsongen i lätt klass och kanske avslutat i * slutet av sommaren. För du har väl inte egentligen ridit så många tävlingar??

Går det åt helvete nu så kanske du blir rädd och inte kommer rida mer och det är ju väldigt onödigt.

Kan ju säga att jag själv spenderade 5 säsonger i CNC** /CIC/CCI** klass och red någon enstaka CNC*** innan jag kände att jag kunde behärska CIC***. Men nu å andra sidan tack och lov så var det nog det som gjorde att jag kom runt i Schenefeld all rutinen hos hästen och att han är väldigt säker i terrängen nu.

Jag har lagt av på allvar säkert 3 gånger redan men av någon anledning tar man sig alltid tillbaks till sporten :D

Det är det jag är rädd för att både hästen o jag ska bli rädd om det händer något. Har ju bara 2 90 och 3 100, alltså precis alla kvalen. Funderar på att starta * på ryttis och botkyrka istället, där jag tränat mycket. Ska försöka ordna en träning nu innan Trossnäs, och så får vi känna efter. Lovar att inte vara dumdristig bara för att det är ett SM ;)

Murray skrev:
Det är det jag är rädd för att både hästen o jag ska bli rädd om det händer något. Har ju bara 2 90 och 3 100, alltså precis alla kvalen. Funderar på att starta * på ryttis och botkyrka istället, där jag tränat mycket. Ska försöka ordna en träning nu innan Trossnäs, och så får vi känna efter. Lovar att inte vara dumdristig bara för att det är ett SM ;)

Personligen tycker jag det är för lite, å andra sidan har jag utbildat min häst själv från 6 år (han hade gått 2 lätta som 5 åring och jag köpte honom på våren) och jag hade bara ridit ett par lätta klasser själv så då var det ju båda hästen och jag som skulle utbildats, självklart är det lättare med en rutinerad häst eller en rutinerad ryttare, nu skulle det inte vara några problem för mig att ta upp en häst snabbt nu när man har rutinen.

Fast man kan faktiskt bryta i terrängen oxå om man känner att det inte fungerar, hoppas att du gör det isåfall.

Sigge är ju gått **, men jag har ju bara ridit upp till mvs b på c-ponny, så jag har ju ingen koll egentligen :p
Jag tänkte först bryta i Trollhättan efter att han slagit i ganska hårt, tror jag, i ett hinder. Men Sigge verkade okej, o ville fortsätta och det var bara två hinder kvar...

Och MsvB för c-ponny är typ debutant för häst eller med några extra kombinationer??

Klart att du finns med Nelle, du är ju stammis. Det är inte så kinkigt med betalningen som det låter i proppen. Hade vi varit kinkiga så skulle jag tagit bort 30% av startfältet pga detta, men det är smidigt att inte behöva ha så mycket kontanter utan bara ha vet. avgiften att betala på plats. så använder v i den till premier och när djurskyddsmyndighetens goa räkning på 35-40 000 kr kommer har vi anmälningsavgifterna på postgirot till den samt domare,banbyggare och allt annat som kostar...... Man får vara klurig som arrangör ;) De som inte betalt in betalar på plats så det är lungt. "Hä ordner sig" som vi säger i värmland :D Hoppas att hästen kryar på sig så du kan vara med....

fio. skrev:
Och MsvB för c-ponny är typ debutant för häst eller med några extra kombinationer??

Haha, ja ungefär. Något svårare kanske, vattnet är ju svårare. Men det var ju det jag menade, att jag inte heller har så stor erfarenhet.

fio. skrev:
Skall du oxå rida JSM??

nej, tyvärr inte. kommer att åka med en kompis som rider den öppna och jag kan ju inte gärna övertala henne och hennes mamma att stanna ännu en dag (vi har redan två övernattningar...).

men å andra sidan blir det min och pålles första *, så det kanske är lika bra att inte rida SMet. . Jag satsar på Lag-SM till hösten i stället. Och JSM nästa år förståss :)

Senast ändrad av en moderator:

Och du hade väll inte fått rida jsm för att kvala ditt måste du ha genomfört en *-ig med max ett stopp i terrängen....

nu får man tydligen rida SM bara man är kvalad till klassen det går i....

Fick de dressyrprogram som skall användas i MSV a och JSM + CNC* av Svrf idag översatta till svenska. Om någon är intresserad så PMa mig med en mailadress så mailar jag dem. :D

Har du kanske lite koll på uppstallningen? Och på boende?
Finns det kvar några rum på skolan?
Annars får det bli tält :p

Boende på lillerud gick bokningen ut i fredags men om du mailar ulf.granhagen@lillerud.se direkt så fixar han nog så du kommer med, jag har bett dem att ha några reservrum i ordning. Uppstallningen är det jag som har hand om och jag har inte satt ut hästarna än. Vi har inga boxar på Trossnäs gård i år så jag dammsuer bygden efter 140 boxar. Men det fixar sig. De som ska stå flest dagar kommer stå närmast (rätvisast så) men inom 15 km radie kommer alla stå uppstallade.

Tjoho! Nu har startlistan och rm mm kommit till Trossnäs!
Jag startar som 3:a (finns risk att dressyr domaren snålar med poäng till dom bättre ryttarna :crazy: ), fast banhoppningen kanske håller sig bättre till mig då, och det är ju inte vår bästa gren så det kanske behövs :D

men alla ponnyer och lätt klass häst hoppar före oss.....jag rider iofs en timme senare än du så för mej blir det väl ännu värre :crazy: men min pålle e inte så kinkig, han hoppar allt jag styr på så det ordnar sej nog ändå...

Fast banhoppningen för JSM går på söndagen, efter mvs a ponny. så då rider vi väl allra sist :crazy:

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
533
Senast: Mli
·
Tävling Får jag som 15-åring tävla en B-ponny i en LE avdelning b? Gäller det samma regler i klasser som är bedömning A (clear round)...
Svar
3
· Visningar
806
Senast: Fiorano
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 435
Senast: Grazing
·
Fritid Kommer landa på Gardermoen ett par dagar innan midsommar och är ledig till efter midsommar, så funderar på att stanna kvar i Norge 2-3...
Svar
11
· Visningar
584
Senast: Fideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka