Trossnäs Fälttävlansbana - Bilder ? Hur Ser Den Ut ?

L

LoVe_GaNdY

Heejheej. Jag har alltid tyckt fälttävlan vore en rolig gren och spec. terränghoppningen. Men min mamma låter mig inte tävla så jag ska åka å träna på Trossnäs med min Ponny som typ inte är så van vid fälttävlan, A iaf. Har ni några bilder elr/och förklaringar på hur det ser ut och vilka hinder som finns o sånt ?? <33 ;)

Sv: Trossnäs Fälttävlansbana - Bilder ? Hur Ser Den Ut ?

Har tyvärr inga bilder, men de har alla sorts typhinder, om jag inte minns helt fel.
Det speciella med Trossnäs är att banan går i tallskog. Alltså ingenting ute på ängar som man så ofta ser. Marken är till största delen sand och jord.

Toppenfin och mysig bana tycker jag! :laugh: Ha kul.

Jag har en bild på vattnet i Trossnäs.

trossnasXCvatten.jpg

Eftersom banan slingar sig fram inne i skogen så får man inte så många hinder på bild.

KL

Har precis flyttat til området och vill gärna ut å hoppa lite i skogen igen.. Hur är det på Trossnäs, organsiserade träningar/ "pay n ride" ? Är banan stängd för hösten eller finns det fortfarande möjligheter för att kunna åka dit en sväng?

jag var på trossnäs första gången i år, blev glatt överraskad.
En super mysig bana som ger en häftig känsla när man rider i fullfart på sand/jord stigar i skogen. :D

Världens underbaraste bana med superunderlag :D

Men det jag inte fattar är om man måste rida för tränare för att få rida på banan? Elr kn man bara lasta ponnyn å köra iväg å skutta lite på banan?
det står ju inte på hemsidan? ^^
Å hur ofta är det ponnyfälttävlingar där? (:

Är ponnyfälttävlan då det är tävlingar. Alltså i maj, juni och september.

Du kan inte bara åka dit, du måste anmäla dig till en träning för tränare (Björn som har träningar där). Borde stå något om "träningar" på hemsidan.

Fin bana. Min "hemmabana" med bra hinder av alla typer. Rejält byggda och finns allt från stort till mini-smått.

Liknande trådar

Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 794
Senast: Nepenthe
·
Hästmänniskan Hej, är 15 år och går alltså åttan nu. Är väldigt bra på att skriva långt så om du ej orkar läsa skrolla ner:) Började på 4 h gård när...
Svar
16
· Visningar
2 951
Senast: a1agnlju
·
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 156
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 824
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka